عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استقبال از توسعه امر پژوهش در راستای توسعه امنیت پایدار در کشور

وزیر کشور تاکید کرد:

استقبال از توسعه امر پژوهش در راستای توسعه امنیت پایدار در کشور

 محور تلاش در وزارت کشور طی یکسال گذشته مبتنی بر استقبال از توسعه امر پژوهش در راستای توسعه امنیت پایدار در کشور و انجام وظایف بوده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور گفت : محور تلاش در وزارت کشور طی یکسال گذشته مبتنی بر استقبال از توسعه امر پژوهش در راستای توسعه امنیت پایدار در کشورو انجام وظایف بوده است .

بنابر این گزارش ؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور که در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری حلاضر شده بوده از استقبال و حمایت وزارت کشور و استانداری ها در موضوعات توسعه ای پژوهش خبر داد و اظهار داشت: جامعه در عمل با این واقعیت مواجه است که پژوهش نتوانسته اثر گذاری زیادی داشته باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به مقوله امنیت پایدار و مولفه های آن در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مشکلات موجود در هر یک از حوزه ها گفت: پژوهش می تواند در هر کدام از این حوزه ها وارد شود و نهایتا جمهوری اسلامی ایران با مرزهای طولانی و همسایگی با پانزده کشور در اطراف نیازمند امنیت پایدار مبتنی بر عناصر و عوامل درونی است .

وزیر کشور با بیان اینکه محور تلاش در وزارت کشور طی یکسال گذشته مبتنی بر تقویت امر پژوهش و آموزش برای انجام وظایف اولیه است ادامه داد: استانهای ما در جهت انجام چنین پژوهش هایی که بتواندپایه های امنیت پایدار را تقویت کند همکاری جدی خواهند داشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما در حوزه سیاست داخلی نیز با موضوعاتی مواجه هستیم که عدم حل آنها ما را در این عرصه دچار نا کار آمدی بیشتری خواهد کرد گفت:چرا با گذشت بیش از سی سال هنوز تعاریف علمی متناسب با اقتضاعات جامعه ایران از مفاهیم مطرح در حوزه سیاست داخلی از جمله انتخابات، احزاب و .. نداریم؟

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به توسعه درون زا و پایدار اظهار داشت: چرا با گذشت سی و شش سال و علی رغم تاکیدات فراوان، رفتار اقتصادی و توسعه ای مان ضریب همبستگی بالایی در حوزه نفت دارد و با نوسانات در این حوزه دچار مشکل می شویم؟

وزیر کشور عدم فعال سازی و اختیار دهی کافی به مناطق اقتصادی را از کاستی های صورت گرفته دانست و اظهار داشت:ما هر روز با همه این سوالات در مباحث توسعه پایدار مواجه هستیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: پژوهش اگر در این حوزه ها عمیق و موثر وارد شود می تواند جهت گیری های اصلی نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی را به سمت منافع ملی سوق دهدو عرصه کار پژوهش به خصوص در حوزه هایی که مربوط به وزارت کشور و استانداری ها می شود می تواند نقش آفرینی بالایی داشته باشد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که وزارت کشور در مقوله توسعه امنیتی پایدار مورد عنایت رئیس محترم جمهور است ،کلیه فعالیت های وزارت کشور مبتنی بر پژوهش به سمت طرح ها و خلاقیت هایی پیش می رود تا بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل مناطق بهره بیشتری ببریم .

وزیر کشور به تفویذ اختیارات و مسولیت های بالاتر در این زمینه اشاره کرد و گفت: استانداری ها در 31 استان با آمادگی کامل در عرصه مسئولیت ذاتی خود و هم به عنوان نهادهای هماهنگ کننده ی تمام فعالیت ها در سطوح استانی در اختیار دانشگاه ها پژوهشگران و علاقمندان به نوآوری قرار دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ما به عنوان مصرف کنندگان نتایج علمی بتوانیم با همکاری موثر و روزافزون مسائل کشور را به صورت علمی و دانش محور حل نماییم.

گفتنی است در پایان این مراسم از استانداران چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی و مرکزی به عنوان 3 استاندار نمونه در امر پژوهش تقدیر شد .


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2623
  • کد خبر : 4256