عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرب العجل استاندار برای بانک هایی که اعتبارات دستگاه های اجرایی نزد آنهاست

استاندار گلستان در کارگروه اشتغال استان؛

ضرب العجل استاندار برای بانک هایی که اعتبارات دستگاه های اجرایی نزد آنهاست

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

ضرب العجل استاندار برای بانک هایی که اعتبارات دستگاه های اجرایی نزد آنهاست

 استاندار گلستان برای بانک هایی که اعتبارات دستگاه های اجرایی جهت ارائه تسهیلات به مردم نزد آنهاست ضرب العجل تعیین و اظهارکرد: باید پول های ارزانی که دولت بر اساس توافق دستگاه های اجرایی به بانک ها داده است در قالب تسهیلات تا 15 اسفند به متقاضیان ایجاد اشتغال پرداخت شود و اگر این امکان وجود ندارد دلایل آن را اعلام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی بعد از ظهر دوشنبه 30 بهمن در جلسه کارگروه اشتغال استان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و نیز جانباختگان تعدادی از هموطنان عزیزمان در سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری، تصریح کرد: اگر چنانچه بانک هایی که اعتبارات دستگاه هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد در آن است همکاری لازم را جهت ارائه تسهیلات اشتغال زا نداشته باشند لازم است دستگاه هایی اجرایی از همکاری با آنها خودداری کرده و از ظرفیت بانک های موازی بهره گیرند.
وی با قدردانی از بانک هایی که در راستای خدمات دولت و همسو با مردم حرکت می کنند، خاطر نشان کرد: رویکرد ما باید بازگشایی گره ها باشد و دیگر منابع دولتی نیز باید از بانک هایی که قصد همراهی ندارند خارج شود و به بانک های همراه و همسو با اهداف اشتغال و تولید منتقل گردد.
استاندار گلستان با اشاره به اهمیت شناسایی طرح های بزرگ در شهرستان ها ، گفت: فرمانداران و مدیران تنها به طرح های کوچک توجه نداشته باشند بلکه تلاش کنند از ظرفیت طرح های بزرگ نیز استفاده نمایند و ما نیز طرح های بالای 2.5 میلیارد تومان را پس از تصویب در کارگروه استانی به کارگروه ملی ارسال می نماییم تا از اعتبارات در اختیار وزارتخانه استفاده شود.
وی افزود: برخی طرح ها نشیر احداث نیروگاه های کوچک خورشیدی و زراعت چوب در رسته های سامانه اشتغال تعریف نشده که لازم است با همکاری دبیرخانه و تجمیع این موارد دستور ویژه آن را از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اخذ نماییم.
دکتر هاشمی با اشاره به اشتغال 18هزار و 507 نفری ایجاد شده تا این زمان در سال 96 ، خاطر نشان کرد: اقدام صورت گرفته و همراهی دستگاه ها در خصوص اجرای تعهدات شایسته تقدیر است ام باید این آمار مورد بررسی، رصد و راستی آزمایی قرار گیرد و دبیرخانه باید جزئیات تعهدات اشتغال زایی دستگاه های اجرایی و آمارهای آنها را بررسی نماید.
وی افزود: اگر چه تعهد استان در سال 96 ایجاد 19 هزار و 400 شغل بوده اما باید بتوانیم هدف خود را بالای صد درصد و تا 20 هزار نفر ارتقا دهیم.
استاندار گلستان دستگاه های اجرایی را موظف کرد هدف گذاری سال آینده خود در زمینه ایجاد اشتغال را با جزئیات کامل در جلسه آتی کارگروه اشتغال ارائه نمایند و تلاش داشته باشند حداقل 50 درصد آمار سال 96 برای خود رشد در نظر بگیرند.
دکتر هاشمی رشد 5 تا 10 درصدی در ایجاد اشتغال در سال آینده را نامطلوب دانست و افزود: باید با کار کارشناسی و تقسیم کار درست تلاش کنیم تکانی جدی به عرصه اشتغال دهیم و دستگاه هایی که موفقیت آنها در سال جاری زیر صد درصد بوده است نیاز است پیش از جلسه بعد با معاون اقتصادی استاندار جلسه ای داشته و نتایج در آخرین جلسه سال ارائه شود.
لازم به ذکر است در جلسه کارگروه اشتغال استان، مازندرانی مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال و عملکرد تسهیلات بند «الف» و «ب» تبصره 18 قانون بودجه سال 96 ارائه کرد و گفت: تا کنون 67 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی به شهرستان ها تخصیص یافته که بر اساس جمعیت روستایی شهرستان های مختلف ارائه خواهد شد.
وی افزود: تا کنون از محل اعتبارات بند «الف» مبلغ 11 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
گفتنی در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی استان ، مدیران عامل بانک ها و دیگر اعضای حاضر در کارگروه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
 
 

ضرب العجل استاندار برای بانک هایی که اعتبارات دستگاه های اجرایی نزد آنهاست

 

ضرب العجل استاندار برای بانک هایی که اعتبارات دستگاه های اجرایی نزد آنهاست

 

ضرب العجل استاندار برای بانک هایی که اعتبارات دستگاه های اجرایی نزد آنهاست

 

ضرب العجل استاندار برای بانک هایی که اعتبارات دستگاه های اجرایی نزد آنهاست

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .