عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صرفه جویی در 3 حوزه مصرف کشاورزی، صنعتی و خانگی ضروری است

استاندار گلستان در شورای حفاظت منابع آب استان؛

صرفه جویی در 3 حوزه مصرف کشاورزی، صنعتی و خانگی ضروری است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

صرفه جویی در 3 حوزه مصرف کشاورزی، صنعتی و خانگی ضروری است

استاندار گلستان با تاکید اهمیت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: باید فرهنگ مصرف آب در استان را تغییر دهیم و صرفه جویی در هر 3 حوزه مصارف کشاورزی، صنعتی و خانگی ضروری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی صبح امروز چهارشنبه 9 اسفند در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان، تصریح کرد: باید از طریق رسانه ها نگرانی کمبودها و سوء مصرف ها به مردم منتقل شود چراکه در آینده، استان با مشکلات کم آبی روبرو خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه 87 درصد مصرف استان در حوزه کشاورزی، 3 درصد در حوزه صنعت و 10 درصد در حوزه شرب و مصارف خانگی است باید هر کدام از دستگاه ها در حوزه خود مدیریت کنند و البته آب منطقه ای استان برنامه ای 5 ساله و 10 ساله جهت مدیریت منابع موجد آب استان و ارتقا این منابع داشته باشد.
وی با اشاره به 1162 میلیون متر مکعب مصارف آب استان، خاطر نشان کرد: باید راهکارهای افزایش این رقم و نیز هدف گذاری آینده استان به لحاظ اقدامات زیرساختی، سدسازی، مهار آب های سطحی و اقدامات ملی و استانی صورت پذیرد.
استاندار گلستان، یادآور شد: صنعت استان باید از ظرفیت مکان هایی که امکان آب رسانی وجود دارد استفاده نماید و شهرک های صنعتی موجود را توسعه دهد.
دکتر هاشمی گفت: توسعه کشاورزی نیز باید با حجم آب در اختیار صورت گیرد و تولیدات 4 و نیم میلیون تنی استان افزایش یابد.
لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مدیریت منابع آب استان پرداختند.


صرفه جویی در 3 حوزه مصرف کشاورزی، صنعتی و خانگی ضروری است

 

صرفه جویی در 3 حوزه مصرف کشاورزی، صنعتی و خانگی ضروری است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .