عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وکلا کمک می کنند جامعه حقوق خود را بهتر بشناسد

استاندار در آیین تحلیف و جشن استقلال کانون وکلای استان گلستان ؛

وکلا کمک می کنند جامعه حقوق خود را بهتر بشناسد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 وکلا کمک می کنند جامعه حقوق خود را بهتر بشناسد

استاندار گلستان با بیان اهمیت جایگاه وکلا اظهار کرد: یکی از وظایف وکلا در کشور دفاع از حقوق همگانی و بیان مشکلات است و وکلا در جامعه کمک می‎کنند که مردم شناخت بهتر و بیشتری نسبت به حقوق خود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی ظهر امروز پنج شنبه 17 اسفند در آیین تحلیف و جشن استقلال کانون وکلای استان گلستان تصریح کرد : مراسم امروز جشن استقلال است و باید تلاش کرد از مناسبت‎ها در جایگاه خود به درستی استفاده کنیم.
وی به چالش‎ها و مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: نباید به علت وجود مشکلات در جامعه، خدمات بزرگی که در انقلاب اتفاق افتاده را نادیده بگیریم و ما کشوری بودیم که با انقلاب اسلامی و مبارزه با حکومت ستمشاهی توانستیم به حقوق خود برسیم.
دکتر هاشمی یادآور شد: توسعه بسیاری از کشورها در گروی حقوق بشر است و حقوق شهروندی یک حق قانونی است که باید دنبال شود.
وی گفت: سال گذشته به دستور رئیس جمهور منشور حقوق شهروندی در 120 ماده ابلاغ شد و تحقق  و نهادینه کردن آن در جامعه کار سختی است و باید به گونه‎ای عمل کنیم که مردم به حقوق خود آگاه شوند.
وی گفت: اطلاع رسانی به مردم و آگاه کردن آنان از حقوقشان کار بسیار دشواری است ، آن هم حقوقی که حس تعلق اجتماعی را به مردم بازمی‎گرداند و حس اعتماد را در جامعه بیان می‎کند.
استاندار گلستان با بیان اینکه اسم وکیل انسان را به یاد اعتماد می‎اندازد، تاکید کرد: زمانی که می‎خواهیم حقوق مردم را به گوش خودشان برسانیم عده‎ای مخالفت می‎کنند چرا که در این شرایط امکان ظلم به مردم وجود دارد و با شناخت این قانون شرایط فردی و قومیتی کنار گذاشته شود و شایستگی‎ها مطرح می‌شود.
دکتر هاشمی گفت: اجرای عدالت در عمل یکی از شعارهای اصلی آن است، عدالت آن است که شایستگان در جایگاه خود باشند و این موضوع در قانون شهروندی دیده شده است.
وی افزود: در 120 ماده حقوق شهروندی نکات مهمی مطرح شد و معرفی و جا انداختن حقوق شهروندی در دستگاه‎های اجرایی نیز سخت است چرا که پیشینه‎ای در آن حاکم شده و اصلاح آن سخت است.
استاندار گلستان با بیان اینکه اداره شایسته و حسن تدبیر، حق حیات و سلامت جامعه در حقوق شهروندی دیده شده، یادآور شد: یکی از ثمرات بودجه سال 1397 بیان این بودجه توسط رئیس جمهور بود و مردم باید بدانند که این بودجه در کجا مصرف می‎شود.
وی با بیان اینکه نباید به بهانه برخی از مسائل زیست‎محیطی پروژه‎های بزرگ استان را تعطیل کنیم، گفت: ما موظف هستیم برای نسل های بعدی طوری با طبیعت برخورد کنیم که آنها نیز از این موهبت برخوردار شوند حق نداریم هر جا طبیعت است هر اقدام عمرانی و عملیاتی انجام دهیم اما باید در جایگاه خودش از طبیعت استفاده کنیم و به صنعت، عمران و تجارت در جای خود توجه کنیم.

 

وکلا کمک می کنند جامعه حقوق خود را بهتر بشناسد

 

 

وکلا کمک می کنند جامعه حقوق خود را بهتر بشناسد

 

وکلا کمک می کنند جامعه حقوق خود را بهتر بشناسد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .