عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور گردشگران در گلستان نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته است

استاندار گلستان در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما؛

حضور گردشگران در گلستان نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته است

حضور گردشگران در گلستان نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته است

استاندارگلستان در برنامه زنده صبح بخیر ایران شبکه یک سیما با اشاره به شعار" گلستان مقصد گردشگران"، اظهار کرد: 11میلیون نفر گردشگر در ایام نوروز از جاذبه های استان دیدن کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 84درصد رشد داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر سید مناف هاشمی صبح امروز در این گفتگو افزود: جشن های ملی نوروزگاه و دهکده های روستایی در سراسر استان توانسته گلستان را به نحو مطلوبی به گردشگران معرفی کند و موجبات شادی را برای این عزیزان فراهم آورد.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که گلستان را به خوبی معرفی نماییم و به یقین کمتر استانی است که همه زیبایی های طبیعی و تاریخی را همانند گلستان با هم داشته باشد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برنامه های بسیار خوبی در حوزه گردشگری طراحی شده است که این استان را از امکانات گردشگری مناسب غنی می کند و این موضوع در معرفی استان به گردشگران کمک شایانی خواهد کرد.
وی ایجاد اشتغال در حوزه اقامتگاههای بوم گردی در  روستاها را یکی از برنامه های جدی در سال 97 دانست و یادآور شد:اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده ، طرح  دیوار دفاعی گرگان به عنوان سومین دیوار بزرگ دفاعی جهان و اسب ترکمن در سال 1397 به عنوان مکمل همدیگر از نقطه قوت های گلستان برای جذب گردشگران  می باشند.
وی با اشاره سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و هیات همراه در اوایل سال به ترکمنستان ،گفت:در این سفر 13 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید و 283 نفر از ایرانیان زندانی در ترکمنستان به کشور بازگشتند که عیدانه خوبی برای مردم بود.
دکتر هاشمی ؛ گلستان را باتوجه به وجود اقوام مختلف نماد وحدت و همدلی در کشور دانست و افزود: وجود آیت ا..نورمفیدی بعنوان نماینده مقام معظم رهبری بعنوان پدر معنوی در استان ،وحدت بین اقوام مختلف را در کشور پررنگتر کرده است.
استاندار گلستان افزود:اهل سنت در گلستان نماد برادری در ایران هستند که یک سرمایه بزرگ برای این استان محسوب می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را جزو هفت کشور صادر کننده ید در کشور دانست و افزود:گلستان دارای میدان مشترک با ترکمنستان است و ظرفیت و امکان توسعه برداشت بین ۹۰۰ تا یک هزار و ۱۰۰ تن دیگر برای گلستان وجود دارد و هرچه بیشتر ید استحصال کنیم به نفع کشور و گلستان می باشد.
دکتر سیدمناف هاشمی در ادامه به مراسم بزرگداشت شاعر ایرانی ترکمن، مختومقلی فراغی اشاره ای داشت و گفت:این مراسم  در روز 20 اردیبهشت ماه با حضور مردم و مسئولین استان و شهرستان، مقامات کشوری ، مهمانانی از کشور ترکمنستان در جوار ارامگاه این شاعر نامی ترکمن در مراوه تپه گلستان برگزار خواهد شد.
استاندارگلستان با اشاره به برخی طرح های اساسی در استان گفت: تسریع در اجرای پروژه های سدنرماب مینودشت ، برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرگان - گرمسار ، احداث بندر خشک اینچه برون ،گردشگری آشوراده و  دیگر پروژه های عمرانی استان را بطور جدی پیگیر هستیم.
وی با بیان مطالعات مناسبی که در زمینه ذخیره‌سازی، استخراج و پالایش نفت و گاز شده، خاطر نشان کرد: بر اساس داده‌های لرزه‌نگاری و محاسبات علمی ،گلستان دارای ذخایر نفت و گاز است و امیدواریم نتایج اکتشافات به سمت‌وسوی بهره‌برداری و استقرار صنایع تبدیلی برود.
استاندار گلستان با اشاره به طرح مجتمع پتروشیمی گلستان گفت:مردم از13 سال پیش برای این پروژه سرمایه گذاری کردند که جهت راه اندازی آن گام های موثری برداشته شده است.
لازم به ذکر است گفتگوی دکتر هاشمی صبح امروز ۲۰ فروردین بصورت زنده و از طریق برنامه صبح بخیر ایران روی آنتن شبکه یک سیما پخش شد.
 

حضور گردشگران در گلستان نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته است

 

حضور گردشگران در گلستان نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته است

 

 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .