عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تغییر الگوی کشت در گلستان با توجه به بحران آب ضروری است

استاندار گلستان در دیدار با معاون وزیر جهادکشاورزی؛

تغییر الگوی کشت در گلستان با توجه به بحران آب ضروری است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

تغییر الگوی کشت در گلستان با توجه به بحران آب ضروری است

استاندار گلستان با اشاره به کشت برخی محصولات در گلستان که آب بری بالایی دارند، اظهار کرد: تغییر الگوی کشت در گلستان با توجه به بحران آب و ظرفیت های استان ضروری است و البته این اقدام باید با تکیه بر نگاه کارشناسانه صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی بعد از ظهر امروز چهارشنبه 29 فروردین در دیدار با دکتر اسکندر زند معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی، تصریح کرد: تغییر الگوی کشت باید با نگاه تحقیقاتی صورت گیرد و در این راه سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی نقش پررنگی دارد.
وی افزود: محصولاتی نظیر برنج در گلستان آسیب های فراوانی را به منابع آبی و خاکی وارد می آورند و باید تلاش کنیم با ایجاد صرفه اقتصادی برای کشتاورزان محصولی دیگر را جایگزین آن نماییم.
همچنین در این دیدار معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ما تا امروز توانسته ایم نتایج تحقیقاتی را با هدف ارتقای دانش فنی از طریق محققان و مروجان به کشاورزان منتقل کنیم.
دکتر اسکندر زند یادآور شد: امروز اولویت ما رفع نیاز قشر زحمت کش کشاورز و توانمند کردن آنان است.
وی افزود: انتظار از پژوهشگران و مروجان این است که نیازهای هر استان را در خصوص انتقال یافته ها مشخص کنند و روی آن کار کارشناسی انجام دهند تا در نهایت به لحاظ کمی و کیفی تولید را تقویت کنیم.
معاون وزیر جهادکشاورزی خاطر نشان کرد:  امروز انتقال دانش به روز به بهره برداران از طریق محققان و مروجان بخش کشاورزی بسیار مهم است.
 

تغییر الگوی کشت در گلستان با توجه به بحران آب ضروری است

 

تغییر الگوی کشت در گلستان با توجه به بحران آب ضروری است

 

 

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .