عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های درمانی تاثیر گذار است

استاندار گلستان در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشتی و درمانی؛

ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های درمانی تاثیر گذار است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های درمانی تاثیر گذار است

استاندار گلستان اظهار کرد: باید علاوه بر استفاده حداکثری از اعتبارات ملی و استانی، در حوزه وزارت بهداشت و درمان از ظرفیت تاثیر گذار خیرین سلامت استفاده کرد و فرهنگ سازی لازم جهت حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و سلامت را مورد توجه قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ دکتر سید مناف هاشمی عصر امروز پنج شنبه 6 اریبهشت در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ زنی 30 پروژه بهداشتی و درمانی در استان که با حضور دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس و دیگر مقامات مسئول انجام شد، با بیان اینکه باید از اقدامات جهادگونه 5 سال گذشته وزارت بهداشت در سطح کشور قدردانی کرد، تصریح کرد : آمارهایی که در این جلسه مطرح شد نشان از این دارد که جایگاه بهداشت در حوزه پیشگیری و درمان و سبدی که باید در حوزه سلامت برای آن احترام قائل شویم، مهم است.
وی افزود: باید دو کار بزرگ را همزمان انجام دهیم، تلاش بزرگ برای رفع عقب ماندگی های گذشته و رساندن به جایی که به همه بخش ها به ویژه سلامت و درمان توجه ویژه شده و کارهای بزرگی انجام شود.
استاندار گلستان با بیان اینکه اقدامات وزارت بهداشت، مصداق واقعی مدیریت جهادی است، خاطر نشان کرد: در 5 سال گذشته شاهد بودیم تیمی که در کنار وزیر بهداشت قرار دارند تلاش شبانه روزی می کنند تا عقب ماندگی های گذشته را پوشش دهند.
وی گفت: باید چندکار بزرگ و محوری همزمان در وزارتخانه  دنبال شود تا اهدافی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و همچنین جزو سیاست های دولت تدبیر و امید است، محقق شود.
دکترهاشمی با بیان اینکه عقب ماندگی های استان گلستان زیاد است، یادآور شد : در این استان نزدیک به 2 هزار تخت بیمارستانی کسری داریم. در زمینه پراکنش پزشکان و خدمات سلامت و درمان نیز وضعیت خوبی نداریم. در مراوه تپه و شرق استان با مرکز تفاوت زیادی داریم.
استاندار گلستان ادامه داد: نزدیک به 20 میلیارد تومان پروژه امروز افتتاح و کلنگ زنی می شود اما گلستان هنوز در برخی شاخص های موجود کشور دچار عقب ماندگی است. انتظار ما اینست که از محل اعتبارات ملی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیرین بتوانیم برخی پروژه های استان را زودتر از موعد مقرر به پایان برسانیم.
همچنین در این مراسم معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: یکی از هدف گذاری های اصلی این است که نگذاریم کسی به خاطر هزینه های سلامت، متحمل هزینه های مشکل زا و کمرشکن یا فقرزا شود.
دکتر ایرج حریرچی تصریح کرد: سالانه هفت هزار و 300 میلیارد دلار صرف سلامت مردم جهان می شود. یعنی اینکه 10.3 درصد تولید ناخالص ملی جهان به موضوع سلامت اختصاص پیدا می کند با اینحال نیمی از مردم جهان دسترسی کافی به خدمات سلامت ندارند.
وی افزود: سالانه در جهان 100 میلیون نفر به دلیل هزینه های ناشی از سلامت به زیر خط فقر می روند و 16 درصد نیز به دلیل خدمات سلامت، متحمل هزینه های کمرشکن و فقرزا می شوند.
دکتر حریرچی با اشاره به شاخص های سنجش سلامت کشورها گفت: افزایش سلامت مردم، امید به زندگی و کیفیت زندگی از جمله شاخص های سنجش سلامت است.
وی بیان کرد: در 4 دهه گذشته امید به زندگی در کشور از 50 سال به 75.6 سال و امید به زندگی سالم هم به بیش از 60 سال رسیده است که هنوز مکفی نیست.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بدترین نوع پرداخت در نظام سلامت، پرداختی در موقع دریافت خدمت است. در دنیا میزان متوسط پرداختی از جیب مردم 23.8 درصد است. در ایران نیز قبل از اجرای طرح تحول سلامت این میزان 50 تا 58 درصد بود اما بعد از اجرا به کمک مجلس و دولت این درصد را به 37.7 درصد رسیده اما هنوز از متوسط دنیا بالاتر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این مسئله منجر به هزینه های فقرزا و کمرشکن می شود. باید شرمنده باشم که  به عنوان مسئول  بگویم در ایران و کشورهایی مانند ما 15 درصد فقرا ناشی از هزینه های سلامت و بیماری ها است.
حریرچی اظهارکرد: یکی از هدف گذاری های اصلی این است که نگذاریم کسی به خاطر هزینه های سلامت، متحمل هزینه های مشکل زا و کمرشکن یا فقرزا شود. برای این باید خدمات، مطابق استطاعت مالی مردم فراهم شود.
وی گفت: 80 درصد مردم ما فقط استطاعت مراجعه به بخش دولتی را دارند، 16 درصد با دوپینگ بیمه تکمیلی استطاعت مراجعه به بخش خصوصی را دارند و فقط 4 درصد با خیال راحت به بخش خصوصی مراجعه می کنند.
حریرچی اظهارکرد: باید در استان گلستان کاری کنید که هیچ کسی که ساکن استان گلستان است از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب با هر مذهب و قومیتی، مطابق با استطاعت خود، خدمات درمانی دریافت کند.

ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های درمانی تاثیر گذار است

 

ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های درمانی تاثیر گذار است

 

ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های درمانی تاثیر گذار است

 

ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های درمانی تاثیر گذار است

 

ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در پیشبرد پروژه های درمانی تاثیر گذار است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .