عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری حداقل 100 پروژه اساسی استان در سال 97 را باید در دستور کار قرار دهیم

استاندارگلستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی:

پیگیری حداقل 100 پروژه اساسی استان در سال 97 را باید در دستور کار قرار دهیم

پیگیری حداقل 100 پروژه اساسی استان در سال 97 را باید در دستور کار قرار دهیم

استاندار گلستان با تاکید بر اولویت بندی پروژه های مهم و اساسی استان ، اظهار کرد: باید حداقل یکصد پروژه اولویت‌دار در استان را برای پیگیری در سال 97 تعریف کنیم تا بتوانیم تا پایان سال روند اجرایی آن را به نقطه قابل قبولی برسانیم و در این راه هر یک از دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت های ملی و استانی خود برای طرح هایی که در قلمرو فعال آنها تعریف می شود، تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی صبح امروز 9 اردیبهشت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان، تصریح کرد: باید با کار کارشناسی و ادغام برخی نشست ها و کارگروه ها، مانع از هدر رفت وقت مدیران شویم .

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی راهکاری متناسب با وظیفه، اختیارات، امکانات و ابزار خود را برای تحقق شعار حمایت از  کالای ایرانی، وارد میدان شوند.
وی افزود: مدیران استان نباید فقط نگاهشان به پول سازمان برنامه و بودجه در استان باشد بلکه باید سهم استان را از منابع ملی و کشوری پیگیری کنند.
استاندار گلستان با اشاره به شناسایی 62 پروژه اولویت دار در استان یاد آورشد: ارتباط موثر و مداوم با مدیران بالادستی راه حل دریافت بودجه های ملی است که مدیران گلستانی باید به این بخش مهم به عنوان یکی از راه حل های قطعی افزایش بودجه دستگاه های خود توجه کنند.
دکتر هاشمی همچنین بر ضرورت نوسازی ماشین آلات حوزه حمل و نقل سنگین در استان تاکید کرد و گفت: میانگین سن خودروهای سنگین گلستان 20 سال بوده که 13 سال از استانداردهای جهانی بالاتر است.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال هنوز 20 درصد محصولات زراعی به هنگام برداشت به دلیل فرسودگی کمباین ها هدر می رود که نوسازی تجهیزات منجر به رفع این مشکل و افزایش درآمد کشاورزان استان خواهد شد.
دکتر هاشمی یادآور شد: برای ما مهم آن است که از اجناس و محصولات داخلی استفاده نماییم و حال اگر محصول مورد نظر از محصولات استان باشد بهتر است اما برای ما استفاده از محصولات مرغوب دیگر استان ها نیز قابل قبول است.

وی تاکید کرد: ما اثرگذاری مدیران را رصد می‌کنیم و اگر جلسه مستقیم با مدیری نداریم این گمان نباشد که ما عملکرد مدیر را رصد نمی‌کنیم و حتی دانشگاه‌ها باید در پروژه‌ها مشارکت کنند و انتظار است که دانشگاه‌ها با جدیت در این بخش وارد شوند.

استاندار گلستان ادامه داد: مدیران استان نباید فقط نگاهشان به پول سازمان برنامه و بودجه در استان باشد و باید سهم استان را از منابع ملی بیشتر کنند.

 

 

پیگیری حداقل 100 پروژه اساسی استان در سال 97 را باید در دستور کار قرار دهیم

 

 

 

تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .