عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تلاش می کنم سهمیه تبدیل گندم به آرد در استان را افزایش دهیم

استاندار گلستان در کارگروه خرید تضمینی محصولات زراعی؛

تلاش می کنم سهمیه تبدیل گندم به آرد در استان را افزایش دهیم

تلاش می کنم سهمیه تبدیل گندم به آرد در استان را افزایش دهیم

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه  مراکز متخلف خط قرمز خرید محصولات زراعی در سال جدید است، تصریح کرد : ظرفیت تبدیل گندم به آرد در گلستان پایین است و تلاش میکنیم این سهمیه را برای استان افزایش دهیم تا بدین وسیله زمینه افزایش اشتغال را فراهم آوریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی  پیش از ظهر امروز 16 اردیبهشت، در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات زراعی که با حضور دکتر یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی کشور برگزار شده، اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که در محصولاتی نظیر گندم و جو که گلستان تولیدات خوبی دارد به رتبه اول در سطح کشور دست یابیم.
وی افزود: گلستان به همراه استان های فارس و خوزستان ، 3 استان اول کشور در تولید گندم هستند و باید کشاورزان این استان ها در مسئله خرید تضمینی به صورت ویژه تری مورد توجه قرار گیرند و با افزایش قیمت خرید تضمینی و تسریع در پرداخت مطالبات این کشاورزان آنان را نسبت به فعالیت شان دلگرم تر ساخت.
استاندار گلستان  با تاکید بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاران حوزه ذخیره سازی و سیلو، گفت: از سرمایه گذاران حوزه سیلو در سطح استان با ارائه تسهیلات و زمین می خواهیم تا مشکل ذخیره سازی برای سالهای آتی مرتفع گردد.
دکتر هاشمی استاندار گلستان با اشاره به میزان تولید گندم در استان و زهکشی اراضی در راستای افزایش تولید، خاطر نشان کرد: باید ظرفیت های جدیدی در سطح استان و شهرستان هایی که کمبود فضای انباری دارند شناسایی و ایجاد شود.
وی یادآور شد : برخی کشت ها در گلستان مقرون به صرفه نیست اما کشت گندم با توجه به کیفیت این محصول در گلستان می تواند برای استان رتبه اول در کشور را به همراه داشته باشند.
استاندار گلستان در ادامه با بیان اینکه هرچند نگرانی چندانی در خصوص خرید تضمینی این محصول و برپایی مراکز خرید وجود ندارد، گفت: تلاش ما این است که سازماندهی خوبی ایجاد کنیم تا تجربیات سال های گذشته، منجر به نتیجه قابل قبول تری شود.
دکتر هاشمی با تأکید بر اهمیت مرغوبیت و کیفیت آرد، خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با سلامت و امنیت غذایی مردم هیچ جای خطا و اشتباه ندارد و دستگاه های متولی این امر باید با دقت و جدیت، مرغوبیت گندم و آرد تولیدی را بررسی نمایند.
وی با اشاره با اشاره  به رایزنی جهت افزایش سهمیه تولید  آرد در استان گلستان هستیم، گفت: با توجه به اینکه گندم در این استان تولید می شود و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، باید از خام فروشی آن جلوگیری کرده و سهمیه تولید آرد استان را افزایش دهیم.

 

تلاش می کنم سهمیه تبدیل گندم به آرد در استان را افزایش دهیم

 

تلاش می کنم سهمیه تبدیل گندم به آرد در استان را افزایش دهیم

 

تلاش می کنم سهمیه تبدیل گندم به آرد در استان را افزایش دهیم

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .