عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روستاهای گلستان ظرفیت تبدیل به مراکز بوم گردی را دارند

استاندار گلستان در نشست هم اندیشی سمن های فعال حوزه های میراث فرهنگی؛

روستاهای گلستان ظرفیت تبدیل به مراکز بوم گردی را دارند

روستاهای گلستان ظرفیت تبدیل به مراکز بوم گردی را دارند

استاندار گلستان با تا کید بر اینکه با وحدت و همدلی شاهد توسعه استان خواهیم بود، اظهار کرد: بوم گردی یکی از شیوه های موثر و ارزان قیمت رونق گردشگری بوده که افزون بر 20 درصد روستاهای گلستان ظرفیت تبدیل به مراکز بوم گردی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی ظهر امروز 20 اردیبهشت در نشست هم اندیشی جوانان، سازمان های مردم نهاد و سمن های فعال حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان که با حضور دکتر مونسان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و مهندس غراوی نماینده مردم شرق استان برگزار شد،تصریح کرد: نباید از کنار ظرفیت گردشگری و به خصوص بوم گردی گلستان به آسانی گذشت و فرصت تامین درآمد و ایجاد شغل به خصوص برای جوانان روستایی را از دست داد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان تنها با یک محور گردشگری یا کشاورزی مسیر توسعه را در استان به وجود آورد، افزود: اعتقاد داریم در طول 5 سال گذشته دولت اعتماد را به جوانان داشته و ما با همت بیشتری به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.
استاندار گلستان یادآور شد: در برنامه سال 1397 عنوان شد که 100 مرکز اقامت‌گری و  بوم‌گردی داشته باشیم اما اعتقاد داریم که این مرکز به  200 برسد.
دکتر هاشمی افزود: ‌در گذشته کشاورزی عامل اصلی توسعه استان معرفی و به بخش های دیگر مانند گردشگری بی توجهی شده که در نتیجه آن زیرساخت های گردشگری استان هنوز ناتمام مانده است.
هاشمی اضافه کرد: با نگاه یک بخشی، گلستان توسعه نیافته و امکان رسیدن به پیشرفت های پایدار امکان پذیر نخواهد بود.
استاندار گلستان ادامه داد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار زهکشی زمین های شوره زار شمال گلستان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 30 هزار هکتار این اراضی زهکشی و برای اجرای طرح های کشاورزی مهیا شده است.
وی گفت: توسعه و رونق بخش صنعت، اولویت دیگر گلستان است اما برای رسیدن به این هدف باید همه ملاحظات زیست محیطی را در نظر بگیریم.

روستاهای گلستان ظرفیت تبدیل به مراکز بوم گردی را دارند

 

روستاهای گلستان ظرفیت تبدیل به مراکز بوم گردی را دارند

 

روستاهای گلستان ظرفیت تبدیل به مراکز بوم گردی را دارند

 



تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .