عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گفتمان مختومقلی وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن؛

گفتمان مختومقلی وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت بود

گفتمان مختومقلی  وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت بود

وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی جایگاه مختومقلی فراغی را در ادبیات و فرهنگ ترکمن ها خاص و ویژه توصیف و اظهار کرد: گفتمان این شاعر و عارف شهیر ترکمن در واقع گفتمان وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت بود که در بین ترکمن ها ریشه دار شده است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید عباس صالحی عصر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت در مراسم نکوداشت دویست و هشتاد و پنجمین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن که در شهرستان مراوه تپه و در کنار مزار ایشان برگزار شد ، تصریح کرد: مختومقلی تنها به ترکمن‌ها تعلق ندارد و در واقع مختومقلی به یک حلقه اتصال برای اتحاد و انسجام ملی و اسلامی تبدیل شده است.
وی افزود:مختومقلی فراغی شاعر انسان و انسانیت است که پس از نزدیک به سه قرن از تابش این ستاره امروز بیش از روزها و سالها و قرن های قبل برای جهانیان شناخته شده تر است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنده امروز حامل پیام و سلام رییس جمهوری به مردم ترکمن و گلستانی ها هستم، خاطرنشان کرد: وحدت امروز بین همه اقوام و مذاهب به برکت انقلاب اسلامی و رهبری و خون شهیدان است. 
دکتر سید عباس صالحی با اشاره به اینکه دولت از ظرفیت همه اقوام ایرانی استفاده می‌کند، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت از ظرفیت اقوام استفاده کرده و در استان گلستان از چندین فرماندار ترکمن بهره برده و فعالیت آنها موفقیت آمیز بوده است.
وی با بیان اینکه  شعر مختومقلی درد مردم را می گفت،خاطر نشان کرد: در کشور ایران که مهد شعر و ادب است، شاعران زیادی آمده و رفته اند  اما تنها شاعران محدودی در افق ذهن مردم ماندند و مختومقلی فراغی یکی از آن شاعران است.
وی افزود: آنچه مختومقلی را شاعر زمانه ها کرده این است که مختومقلی شاعر مردمی بود و به دربارها تعلق نداشت، پایبند و وابسته به قدرت زمانه نبود و از جان و دل مردم برخاست و به مردم وفادار ماند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شعر مختومقلی درد مردم را می گفت و با زبان مردم سخن می گفت و  این چنین بود که مختومقلی در زمانه خودش زبان مردم شد و زبان مردم ماند.

گفتمان مختومقلی  وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت بود

 

گفتمان مختومقلی  وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت بود

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .