عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

استاندار گلستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:

توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت نقش موثر توسعه ورزش در مبارزه با موادمخدر و کاهش روی آوری به این آسیب، اظهار کرد: ورزش باید به عنوان اقدامی پیشگیرانه از اعتیاد مورد حمایت عمومی قرار گیرد و ترویج آن در جوامع شهری و روستائی می تواند راهکاری کم هزینه برای مقابله با مواد مخدر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه 26 اردیبهشت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، تصریح کرد: باید برنامه ای جهت استفاده از فضاهای مجازی در راستای اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر وجود داشته باشد.
وی با اشاره به استفاده از فضای مجازی برای فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه ،گفت: تمام دستگاه ها و نهادها خصوصاً دانشگاه ها، آموزش و پرورش و صداو سیما ،اداره ورزش و جوانان و... باید با ایده های نو و برنامه های تاثیرگذار فرهنگی روش های نوین در آگاه سازی جامعه را به کار گیرند.
استاندار گلستان با بیان اینکه که امسال موضوع ورزش و زباله از اهداف اصلی است ،یادآور شد: ورزش سهم بزرگی در پیشگیری از اعتیاد دارد و در صورتی که مردم به فواید آن آشنا باشند می‌توانند خود را در برابر این بلای خانمان سوز مصون سازند.
دکتر هاشمی با اشاره به ظرفیت های موجود در جامعه ، گفت : ظرفیت روحانیت و ائمه جمعه از جمله ظرفیت هایی است که می تواند در امر پیشگیری و درمان و حتی مبارزه با مواد مخدر موثر باشد و در عین حال استفاده از نخبگانی که در این راستا فعالیت می کنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: فرمانداران، مدارس و مکانهای متروکه شهرها و روستاها را برای استفاده از ظرفیت های ورزشی شناسایی کرده و با تعمییر و بازسازی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار داده تا مورد استفاده جوانان قرار بگیرد.
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه کمیته های پنجگانه شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر بسیار قوی و خروجی محور باشند،خاطر نشان کرد:این کمیته ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد برنامه های مختلفی را در صدا و سیما داشته باشند.
وی تعامل فرماندهان انتظامی شهرستانی با فرمانداران را زمینه دستیابی بهتر به اهداف مقابله دانست و گفت: دستگاه های مستقر در هر شهرستان به همراه فرمانداری باید امکانات خود را در راه مبارزه با مواد مخدر به اشتراک بگذارند.
استاندار گلستان اظهار کرد: ایجاد فضای «امید سازی » در برنامه های مبارزه با مواد مخدر و حمایت ازکسانی که با موضوع مواد مخدر درگیر هستند بسیار موثر است.
دکتر هاشمی با بیان اینکه باید مدل هایی از شهر پاک، روستای پاک و محله پاک در جهت جامعه پاک ایجاد کنیم، یادآور شد : در این مسیر نقش خانواده بعنوان اولین حلقه ارتباطی و مدیریتی بسیار پر اهمیت است و اگر خانواده ای پاک باشند یقیناً تاثیرات مثبتی در محله ، روستا و شهر خواهد داشت.
وی در پایان افزود: همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده پس باید راه های پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش آمار و ارقام در زمینه مواد مخدر و جرایم را به کار گیریم.
لازم به ذکر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان پنج کمیته حقوقی و قضایی، مقابله، درمان ،فرهنگ و پیشگیری گزارشی را از فعالیت های خود ارائه کردند.

توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

 

توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

 

توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

 

توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

 

توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

 

توسعه ورزش نقش موثری در مبارزه با مواد مخدر دارد

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .