عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قیمت قطعی و مصوب سیب زمینی 412 تومان است

استاندار گلستان در کارگروه استانی خرید تضمینی محصولات زراعی؛

قیمت قطعی و مصوب سیب زمینی 412 تومان است

قیمت قطعی و مصوب  سیب زمینی 412 تومان است

استاندار گلستان با بیان اینکه قیمت قطعی و مصوب سیب زمینی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاوری مبلغ 412 تومان است، اظهار کرد: امسال با توجه به بارندگی های خوب و زهکشی زمین ها 20 درصد افزایش محصول نسبت به سال قبل خواهیم داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی صبح امروز ، یکشنبه 6 خرداد، در جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی محصولات زراعی، تصریح کرد: امسال پیش بینی 1میلیون و هشتصد هزار تن تولید محصولات کشاورزی را داریم که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش خواهد داشت.
وی با تأکید بر اهمیت مرغوبیت و کیفیت آرد، خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با سلامت و امنیت غذایی مردم هیچ جای خطا و اشتباه ندارد و دستگاه های متولی این امر باید با دقت و جدیت، مرغوبیت گندم و آرد تولیدی را بررسی نمایند.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه تا اکنون 60 هزار تن از محصولات در استان برداشت شده و الباقی تا15روز آینده برداشت خواهد شد افزود: در طول روز های قبل که سیب زمینی به مرز250 تومان رسیده بود ، با مصوب وزرات کشاورزی از فردا تعاون روستایی موظف به خرید با قیمت 412 تومان می باشد که این مبلغ به مراجع زیربط ابلاغ شده است.
دکتر هاشمی با بیان اینکه تا اکنون دو سوم از محصول جو استان خریداری شده ،متذکر شد: باید به سمتی حرکت کنیم که در محصولاتی نظیر گندم و جو که گلستان تولیدات خوبی دارد با تلاش بیشتر به رتبه اول در سطح کشور برسیم.
وی افزود: رشد تولید محصولات کشاورزی و کسب رتبه نخست در کشور موجب می شود که گلستان در سطح ملی برجسته شود و در چنین شرایط دولت نیز توجه جدی به استان خواهد داشت.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه از 61 هزار و 330 هکتار امسال 141 هزار تن کلزا برداشت خواهد شد: خاطرنشان کرد:50 هزار تن تاکنون از کشاورزان خریداری شده است.
دکتر هاشمی اظهار کرد: گلستان به همراه استان های فارس و خوزستان ، 3 استان اول کشور در تولید گندم هستند و باید کشاورزان این استان ها در مسئله خرید تضمینی به صورت ویژه تری مورد توجه قرار گیرند و با افزایش قیمت خرید تضمینی و تسریع در پرداخت مطالبات این کشاورزان آنان را نسبت به فعالیت شان دلگرم تر ساخت.
وی با اشاره به میزان تولید گندم در استان و زهکشی اراضی در راستای افزایش تولید، خاطر نشان کرد: باید ظرفیت های جدیدی در سطح استان و شهرستان هایی که کمبود فضای انباری دارند شناسایی و برای سال آینده  برنامه ریزی اساسی شود.
استاندار گلستان افزود: در راستای اجرای خرید تضمینی محصولات زراعی ، سیب زمینی از فردا دوشنبه خریداری خواهد شد که کشاورزان با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی نسبت به نوبت گیری برای بازدید کارشناسی اقدام نمایند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه با سود جویان و سوء استفاده کنندگان در این حوزه برخورد جدی شود ،تصریح کرد:برای 1500 کامیون روزانه بارنامه صادر می شود که این آمار در روزهای اینده افزایش داشته و به 2000 بارنامه در استان خواهد رسید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در پنج شهرآق قلا، بندر گز، کردکوی، بندر ترکمن و مراوه تپه دچار کمبود انبار بودند که ازطریق تعاون روستایی و غله کشور با دریافت ضمانت نامه معتبر به جمع دیگر مراکز استان اضافه خواهند شد.

قیمت قطعی و مصوب  سیب زمینی 412 تومان است

 

قیمت قطعی و مصوب  سیب زمینی 412 تومان است

 

قیمت قطعی و مصوب  سیب زمینی 412 تومان است

 

قیمت قطعی و مصوب  سیب زمینی 412 تومان است

 

قیمت قطعی و مصوب  سیب زمینی 412 تومان است

 



تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .