عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ورود همگانی در موضوع سلامت موجب کاهش آسیب های اجتماعی و ضامن سلامت جامعه است

استاندار گلستان در اولین مجمع سلامت استان

ورود همگانی در موضوع سلامت موجب کاهش آسیب های اجتماعی و ضامن سلامت جامعه است

                                            ورود همگانی در موضوع سلامت موجب کاهش آسیب های اجتماعی و ضامن سلامت جامعه است
استاندار گلستان با تاکید اینکه ورزش نقش مهمی در سلامت جامعه دارد ، اظهار کرد: ورود همگانی در موضوع سلامت موجب کاهش آسیب های اجتماعی و ضامن سلامت جامعه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی ظهر امروز 6 تیرماه در اولین مجمع سلامت استان گلستان که با حضور دکتر سیدمحمد‌هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد ، تصریح کرد: نقش پزشکان و فعالان عرصه سلامت نقش ویژه ای است و باید حقوق مردم به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه استان گلستان همانند سایر استانهای کشور با تدبیر ریاست محترم جمهوری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی راه خطیر سلامت را دنبال می کند، افزود: رضایتمندی مردم باعث افزایش رابطه خوب آنها با حاکمیت خواهد شد که بخش اعظم آن در حوزه سلامت خلاصه می‌شود.
استاندار گلستان با بیان اینکه اصلی ترین شاخص سلامت ایجاد عدالت است ، خاطر نشان کرد: یکی از شاخص های حقوق شهروندی برقراری عدالت و عدم تبعیض، احترام به مردم و حقوق خاص تقسیم بندی شده و همه ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مرتبط با سلامت است که باید به این امور توجه ویژه شود.
دکتر هاشمی مشارکت، همدلی و صداقت با مردم را پشتوانه خوبی برای مسئولان دانست و یاد آور شد: در حوزه سلامت و بهداشت مدیران دستگاه های مربوطه باید دغدغه  ،حساسیت و توجه ویژه داشته باشند چرا که کوچکترین قصوری در این بخش به اعتماد مردم لطمه وارد می کند.
وی افزود: ورزش همگانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و این موضوع به نفع اقتصاد کشور است زیرا هرچه جامعه به سمت ورزش پیش برود کمتر بیمار شده و سرمایه‌ای که باید برای درمان هزینه شود در بخش‌های دیگری هزینه خواهد شد.
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به اینکه برداشت‌ از منابع آب زیرزمینی بسیار بیش تر از ظرفیت سفره های آب زیرزمینی است گفت: الگوی مصرف باید در بین مردم فرهنگ سازی شود و در صورت ادامه استفاده بی‌رویه از آب با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
دکتر هاشمی استفاده از ظرفیت‌های اثرگذار نظیر تریبون نماز جمعه و مساجد بر شفاف‌سازی موقعیت کنونی از لحاظ وضعیت آب و برق را راهکاری قوی در رعایت الگوی مصرف این مایه ارزشمند در لایه‌های مختلف اجتماع دانست.
وی اتحاد و همدلی را حداقل موضوعی که آسیب های بزرگی به دشمنان وارد می کند دانست و خاطر نشان کرد:  گلستان نمونه وحدت اقوام است و مقامات بلند پایه کشور همیشه استان گلستان را به عنوان الگوی وحدت در کشور یاد می کنند.
همچنین در این همایش ، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدف اصلی حوزه اجتماعی را جلب مشارکت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در راستای اجتماعی شدن سلامت بیان و تصریح کرد: معاونت اجتماعی باید با دادن انگیزه به مردم، آنها را در فعالیت‌های اجتماعی شریک نماید.
دکتر ایازی برنامه‌های تشکیل کانون سلامت محلات، تشکیل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد، راه‌اندازی همراه‌سراها و فعال‌سازی کسب و کارهای نوپا را از فعالیت‌های مهم و مورد برنامه‌ریزی این حوزه عنوان و انتظارات خود را از دانشگاه‌ها اعلام کرد.
وی افزود: نظام سلامت در کنار انجام ماموریت های موظف خود باید به سمت مردم و جامعه حرکت کند تا با کار" بین بخش و حمایت طلبی" و با مشارکت مردم بتواند سلامت بهتری برای جامعه فراهم نماید.

ورود همگانی در موضوع سلامت موجب کاهش آسیب های اجتماعی و ضامن سلامت جامعه است

 

ورود همگانی در موضوع سلامت موجب کاهش آسیب های اجتماعی و ضامن سلامت جامعه است

 

ورود همگانی در موضوع سلامت موجب کاهش آسیب های اجتماعی و ضامن سلامت جامعه است

 

 

تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .