عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 7 هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزا در انتظار دریافت تسهیلات است

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان علی آبادکتول؛

7 هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزا در انتظار دریافت تسهیلات است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

7 هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزا در انتظار دریافت تسهیلات است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که هفت هزار میلیارد تومان طرح اشتغال زا در بانک هاست، از پرداخت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، علی ربیعی ظهر پنج شنبه 7 تیر در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه تولید خمیر کاغذ از ضایعات کشاورزی شهرک صنعتی علی آبادکتول در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات روستایی روز به روز افزایش می یابد و برنامه های ویژه ای برای اشتغال داریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که ماه به ماه این تسهیلات تصاعدی افزایش می یابد، اضافه کرد: در گلستان وضعیت پرداخت تسهیلات خوب است به طوری که گلستان که در رده های آخر بود، امروز در رتبه چهارم و پنجم کشور قرار دارد.
وی تصریح کرد: بعد از این مرحله می توان مهلت پرداخت تسهیلات گلستان را تمدید کرده و بیش از ۳۰ درصد از سهم آن را با توجه به کشاورزی بودن پرداخت کرد.
وی با اشاره به بحث اشتغال فراگیر، گفت: گلستان در این حوزه ظرفیت خوبی دارد اما هنوز به خوبی از این ظرفیت استفاده نکرده است.
ربیعی تصریح کرد: کارفرمایان با تردید در این حوزه وارد می شدند اما امروز وضعیت بهتر است.
وی با بیان این که هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر پرداخت شده است، افزود: اشتغال فراگیر با رسته های مشخص به وعده های داده شده در حال انجام است.
وی به نشست یک شنبه شب سران سه قوه هم اشاره و بیان کرد: در بسته حمایتی دولت مبحث ما سیاست های پولی و سرمایه های سرگردان جامعه است تا نقدینگی جهت مثبت پیدا کند.
ربیعی ادامه داد: در این دوره در بورس به شدت برنامه ریزی داریم و دولت می خواهد سهام های سودآور را در بورس عرضه کند.
وی با اشاره به این که در مجموعه های وزارت تعاون سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حال توزیع است، گفت: می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که بازنشستگان و کارگران هم به سهولت سهامدار شوند و خود در این مسئله ورود پیدا کنند.
وی اضافه کرد: سیاست بعدی ما سیاست مراقبت از زندگی مردم و سیاست رفاهی است؛ تاکیدات رهبر معظم انقلاب مانع از افتادن مردم در تله فقر شد و کمیته خاصی در این مسئله تشکیل دادیم که نیازهای اولیه زندگی مردم تا دهک های هفتم و هشتم را پرقدرت تامین کنیم.
وی با بیان این که در این بسته نیازهای ۶ تا 7 دهک خانوارها آسیب نخواهد دید، به موضوعات روز هم اشاره و تصریح کرد: بحث فروش نفت برای ما مهم است در هر صورت ما نفت مان را به فروش می رسانیم.
ربیعی گفت: تجربه نشان داده با تحریم های مختلف جلوی فروش نفت ما گرفته نشده است و در این زمینه موفق خواهیم شد.
وی با بیان این که سیاست بعدی ما حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از بیکاری است تا بتوانیم یک میلیون شغل ایجاد کنیم، افزود: به سمت شرکت های متوسط و خرد خواهیم رفت و حفظ صنعت و سرمایه گذاری بالا در دستور کار قرار دارد و زنجیره ای کردن شرکت های کوچک و متوسط از سیاست های ماست.
وزیر تعاون با اشاره به این که روستاییان با مزایای صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان آشنا نیستند، متذکر شد: این مسئله نیاز به فرهنگسازی دارد و تلاش داریم سالمندی و فقر از هم فاصله بگیرند.
وی یادآور شد: افراد با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می توانند تضمینی برای زندگی آینده داشته باشند و این بیمه می تواند به زندگی بهتر در روستا کمک کند.

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 562
  • کد خبر : 47080