عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزیر کشور : دهیاران هسته های تحرک در جهت تقویت روستاها


وزیر کشور : دهیاران هسته های تحرک در جهت تقویت روستاها

وزیر کشور : دهیاران هسته های تحرک در جهت تقویت روستاها

 دکتر رحمانی فضلی گفت: دهیاران باید به عنوان هسته های اولیه تحرک اقتصادی و اجتماعی در قاعده سطوح برنامه ریزی یعنی روستاها فعال باشند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در نخستین همایش علمی مدیریت روستایی و توسعه پایدار گفت: دهیاران باید به عنوان هسته های اولیه تحرک اقتصادی و اجتماعی در قاعده سطوح برنامه ریزی یعنی روستاها فعال باشند .

وزیر کشور با تأکید بر لزوم نگاه ساختاری به مسئله توسعه مدیریت روستایی گفت :یکی از موضوعات درخصوص چرایی لزوم رسیدگی به روستاها به عنوان یکی از مسائل اصلی و مطرح در کشور این است که علت رسیدگی به روستاها چیست و این هدف از چه روش و طریقی امکان پذیر خواهد بود .

وزیر کشور درخصوص علت رسیدگی به روستاها گفت : مردم روستا هم مثل مردم شهرها، کلان شهرها و سایر عموم مردم می بایست از حقوق انسانی لازم برخوردار باشند و این موضوع نیز در اعتقادات دینی ما مطرح شده و فرقی نمی کند که انسان در کجا قرار دارد بلکه به صرف نفس انسان بودن می بایست برای هریک از افراد حقوق ، احترام و ارزش قائل شده و به امور آنان رسیدگی کنیم .

وی افزود : با توجه به اینکه در قانون اساسی کشور بر لزوم نگاه اولویتی به مناطق روستایی و کشاورزی تأکید شده است ، پس نگاه اول نگاه انسانی و دینی و نگاه دوم نگاه قانونی مد نظر است .

وزیر کشور با اشاره به بحث عدالت اجتماعی گفت : مبنا قرار دادن عدالت اجتماعی به عنوان کسانی که به اعتقادات دینی پایبند بوده و به عدالت اجتماعی به عنوان اصول محکم و سدید در قانون اساسی پرداخته ایم ضروری است و رسیدگی به روستائیان و کشاورزان عین عدالت خواهد بود .

وزیر کشور گفت : مسئله بعد بحث توسعه اقتصادی است و اگر صحبت از توسعه اقتصادی پایدار در کشور به میان می آید و اگر به دنبال رفع تورم و افزایش رشد اقتصادی و بهبود وضع زندگی مردم می باشیم باید بدانیم که ظرفیت های اصلی تولیدات اقتصادی در کشور در درون روستاها و در فضاهای کشاورزی قرار دارد .

رحمانی فضلی تصریح کرد : مسیر توسعه اقتصادی بدون توجه به روستاها، کشاورزی و فعالیت های کشاورزی امکانپذیر نخواهد بود .

وی با اشاره به نقش قدرت ملی در خصوص رسیدگی به روستاها گفت : تعداد از روستائیان و کشاورزان در سخت ترین شرایط و نامناسب ترین محیط ها به فعالیت اقتصادی پرداختند و در عرصه های انقلاب نیز با کمک و مساعدت های خود در جهت اهداف انقلاب ایفای نقش نموده اند .

وزیر کشور گفت : اگر ما به دنبال کسب قدرت و منافع ملی در کشور هستیم ، نباید حجم انبوهی از انسان ها را با فعالیت بسیار زیادشان نادیده بگیریم زیرا نادیده گرفتن روستاها نادیده گرفتن اقتصاد روستایی است و نادیده گرفتن اقتصادی کشاورزی نادیده گرفتن قدرت ملی می باشد .

رحمانی فضلی گفت : اگر با نگاه دینی ، انسانی و قانونی خواستار قدرت ملی ، عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی می باشیم پس باید به روستاها رسیدگی کنیم.

وزیر کشور گفت : ضرورت طرح مدیریت روستایی به جای مدیر روستایی از دیگر برنامه هایی است که دهیاران به عنوان کسانی که سرپرستی حوزه روستاها را بر عهده دارند می بایست مد نظر قرار گیرد .

رحمانی فضلی با اشاره به توان و قدرت همه مناطق جهت اداره خود از لحاظ اقتصادی گفت : با توجه به منابع سرشار و موجود در روستاها می بایست نسبت به فعالتر کردن روستاها اقدام شود .

وزیر کشور تصریح کرد: هر یک از ما می بایست با ایمان، اعتقاد و باوری که نسبت به مردم داریم ، از دهیاران بخواهیم تا با نوآوری و خلاقیت بیشتر نسبت به مسائل روستا رسیدگی نموده و این موضوع باید در تهران نیز به عنوان الگو و در جهت گسترش به سایر مناطق ایجاد و گسترش یابد .

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .