عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

استاندار گلستان:

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 استاندار گلستان در نهمین جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: برای توسعه استان باید بر صنایع بزرگ و طرح های بالای 50 میلیارد تومانی در راستای توازن بخشی گلستان با دیگر استانها تمرکز کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) و امام صاق(ع) ، تصریح کرد: توجه به بند «ز» تبصره 5 قانون بودجه 93 از اهمیت بالایی برخوردار است و ما باید با تمام قوا بر ظرفیت صنایع بزرگ و استقرار آن دراستان متمرکز شویم.

وی همچنین صنعت را یکی از محورهای توسعه استان دانست و افزود: گلستان در مقایسه با دیگر استان های کشور با یک شکاف تاریخی مواجه است که باید با پیگیری طرح های جامع در راستای توسعه صنعتی گام بردارد.

وی که در جمع مدیران ارشد استانی سخن می گفت، ضمن تأکید بر مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری گفت: مدیران اجرایی باید همنوا، واحد و بی قرار این مصوبات را پیگیری کنند و یقیناً برکات آن در پیگیری، اقدام و اجرای مصوباتی است که دکتر روحانی قول آن را به گلستانی ها داده اند.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از بودجه 121پروژه منتخب استان که مصوبه سفر ریاست محترم جمهوری بود باید در سال 93 تخصیص یابد، اظهار کرد: از مدیران اجرایی مرتبط می خواهیم با تعصب و بی قراری این پروژه ها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به موضوع آشوراده و طرح گردشگری آن خاطر نشان کرد: ما خود را مدافعان اصلی محیط زیست می دانیم و با درک کامل از دغدغه ی حامیان محیط زیست، به هیچ عنوان قصد نداریم کاری برخلاف ملزومات زیست محیطی در آشوراده انجام دهیم.

دکتر صادقلوافزود: اگر به تفاهم نامه ای که مابین سازمان محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسته شده دقت شود، معلوم خواهد شد که ما بدون هماهنگی با محیط زیست به عرصه آشوراده دست نخواهیم زد و در عین حال با حساسیت بسیار بالایی موضوع آشوراده پیگیری شده و خواهد شد.

استاندار گلستان در عین حال از تقدیر نهاد ریاست جمهوری از گلستان خبر داد و افزود: طی نامه ای از عملکرد استان در سفر ریاست محترم جمهوری و همچنین بخش ارتباط مردمی (سامد) تشکر و این استان را استان شاخص در کشور معرفی کرده اند.

همچنین در این جلسه مدیران شرکت آب منطقه ای ، سازمان صنعت معدن و تجارت استان ، شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان پیرامون اقدامات انجام شده بر محور مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت خود توضیحاتی را ارائه دادند.

استاندار گلستان نیز خواستار توجه جدی به موضوع تامین آب و آینده آبی استان، کمی شدن سند جامعه افق توسعه 1404 استان، پشتیبانی جدی از رسانه های داخلی استان و نیز پرداخت معوقات فعالان صنعتی استان شد.

همچنین در آغاز نهمین جلسه شورای اداری استان، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان ضمن تبریک هفته ی وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، وحدت را نشانه ای از عقلانیت دانست و افزود: امیدواریم همانگونه که برخی کشورها با توجه به وحدت رویه توانسته اند منافع یکدیگر را تامین کنند، شاهد تاسیس اتحادیه کشورهای اسلامی نیز باشیم.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه حفظ منافع امت اسلام و تشکیل جبهه واحد بر شرایط بین المللی این کشورها نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: قوم پرستی، نفس پرستی و ملی گرایی تا حدی قابل قبول است اما وقتی منافع مهمتری همچون اتحاد امت اسلامی در میان باشد باید قدری از شدت آن بکاهیم.

ایشان خطاب به مدیران حاضر در جلسه تاکید کرد: میز مدیریت خود را میز قدرت و قیمومیت نبینید که اگر چنین باشد در آتشید و اگر با نگاه خدمت به آن بنگرید وسیله معراج است.

وی افزود: پیامبر می فرمایند مردم عائله خداوند هستند و محبوب ترین آنها کسی است که نفع بیشتری به خانواده خدا برساند و از این نظر باید تلاش کنید که نفع بیشتری برای مردم داشته باشید.

گفتنی است در پایان این جلسه حجت الاسلام احمدی به عنوان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، موسی فتوحی به عنوان رییس سازمان بازرسی استان و هزارجریبی به عنوان مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری گلستان که طی ماه جاری منصوب شده اند به حاضرین معرفی شدند.

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 

باید بر توسعه صنایع بزرگ در استان تمرکز کنیم

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1230
  • کد خبر : 4843