عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نقش اقوام مختلف در جبران عقب ماندگی های گلستان مهم است

استاندار گلستان در جلسه شورای اداری استان؛

نقش اقوام مختلف در جبران عقب ماندگی های گلستان مهم است

نقش اقوام مختلف در جبران عقب ماندگی های گلستان مهم است 

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه که نقش اقوام مختلف در جبران عقب ماندگی های استان مهم و ضروری است،اظهار کرد:گلستان عقب ماندگی های طولانی را از گذشته به همراه دارد که باید تلاش زیادی در جهت ایجاد تحول جدید صورت گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر سید مناف هاشمی عصر امروز 11 مرداد در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر نیرو و معاونان وزارت نیرو و نمایندگان مردم این استان برگزار شد،تصریح کرد:مسئولین باید همیشه و در همه حال در کنار مردم باشند و مشکلات آنها را از نزدیک لمس کنند.
وی با اشاره به پروژه آب شیرین کن بندرترکمن که بزرگترین پروژه آب شیرین کن در شمال کشور است، افزود :توسعه نیروگاه علی آبادکتول کتول ، سدهای نرماب، چایلی و وشمگیر و زهکشی اراضی که در تعهدات دولت است نشان می دهد که ما در استان هزاران میلیارد تومان پروژه آب و برق در حوزه نیروگاهی، سدسازی، آب روستایی و فاضلاب داریم.
استاندار گلستان با بیان اینکه 1300 میلیارد تومان پروژه در استان توسط بخش خصوصی در حال انجام است، گفت: سهیمه اشتغال سالانه در استان 20 هزار شغل است که به دنبال این هستیم که به 30 هزار شغل برسیم.
دکتر هاشمی خاطر نشان کرد:1040 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شد که گلستان از این نظر در جایگاه پنجم قرار دارد.
استاندار گلستان بیان کرد: در بخش تسهیلات روستایی 40 درصد پرداخت داشتیم که این میزان در سطح کشور 25 درصد است.
وی با اشاره به اینکه سالی با هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان اتفاق خاصی در استان رخ نمی‌دهد، افزود: باید به سمت سرمایه گذاران بخش خصوصی رفته و آنها را جهت سرمایه گذاری در استان تشویق کنیم.
دکتر هاشمی اظهار کرد: گلستان از لحاظ اقتصادی استان بیست و دوم کشور است اما با پرداخت بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی، رتبه پنجم کشور را در این بخش داراست.
وی به عملیات اجرایی پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار اشاره کرد و یاد آور شد:قرارداد این پروژه به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو با روس ها امضا و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
استاندار گلستان با اشاره به اهداف سد نرماب، اظهار کرد: کنترل و ذخیره سازی رژیم سیلاب رودخانه های نرماب، چهل چای و خرمالو در مخزن سد نرماب، ضمن تولید برق، سالانه 56 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شبکه پایاب سد وشمگیر در مخزن این سد ذخیره و رهاسازی خواهد شد تا مشکلات کاهش حجم مخزن سد وشمگیر برطرف شود.
وی افزود: قرارداد پروژه راه آهن گرگان - مشهد امضا و توافقات آن با چینی ها انجام شده که در انتظار بانک عامل هستیم .
دکتر هاشمی در پایان خاطر نشان کرد:لایحه منطقه آزاد اینچه برون هم در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و امیدواریم در صحن علنی مجلس هم به تصویب برسد.

نقش اقوام مختلف در جبران عقب ماندگی های گلستان مهم است

 

نقش اقوام مختلف در جبران عقب ماندگی های گلستان مهم است

 

نقش اقوام مختلف در جبران عقب ماندگی های گلستان مهم است

 

نقش اقوام مختلف در جبران عقب ماندگی های گلستان مهم است

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .