عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صداقت و شفافیت فاصله بین مسئولین و مردم را به حداقل می رساند

استاندار گلستان در مراسم روز خبرنگار؛

صداقت و شفافیت فاصله بین مسئولین و مردم را به حداقل می رساند

صداقت و شفافیت فاصله بین مسئولین و مردم را به حداقل می رساند

 استاندار گلستان با تاکید بر اینکه فاصله بین مسئولین و مردم با صداقت و شفافیت به حداقل می رسد،اظهار کرد: بدون تردید نقش و جایگاه خبرنگاران در بیان واقعیات و به تصویر کشیدن رویدادها از اهمیت و تأثیر بسیار بالایی در آگاه‌ سازی مردم برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر سیدمناف هاشمی عصر امروز 17 مرداد در مراسم روز خبرنگار با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای استان گلستان بالاخص شهید صارمی ،تصریح کرد:هر دستگاهی که اعتبار مالی دارد باید شفاف بوده و در اختیار مردم قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه امروز ما نیاز به هم افزایی داریم، افزود: رشد و ارتقای سطح اطلاعات جامعه مرهون خدمات سریع و دقیق خبرنگاران است.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد:رسالت خبرنگار، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است و نقش خبرنگاران و رسانه ها در آگاه سازی مردم نسبت به تحولات اقتصادی و اجتماعی داخلی و خارجی مهم و تأثیرگذار است. 
دکتر هاشمی شرایط امروز جامعه را با گذشته متفاوت دانست و یاد آور شد:اگر مقام معظم رهبری امسال را با تیزبینی سال حمایت از کالای ایرانی مطرح کردند این پیش‌بینی را داشتند که دشمنان در هر مقطعی از تعهدات بین المللی شانه خالی می‌کند.
وی اضافه کرد: حضور خبرنگاران در بدنه رسانه های استان که بتوانند با رانت ها و فساد مقابله کنند و بستر گردش آزاد اطلاعات را فراهم آورده و رعایت اخلاق حرفه ای را سرلوحه خود قرار می دهند، بسیار اهمیت دارد.
استاندار گلستان با بیان اینکه اگر تولید استان پیشرفت کند بازار کسب و کار اصحاب رسانه نیز رونق پیدا می کند،تصریح کرد:هیچ چیز بهتر از شفاف بودن نیست و مسئولین دستگاههای اجرای باید خبرنگاران  را از خودشان بدانند.
دکتر هاشمی شغل خبرنگاران را بسیار با اهمیت و حساس  دانست و افزود:نقش آنها در زمان انقلاب، جنگ و سازندگی برای هیچکس پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه کارهای انجام شده در دستگاههای اجرایی باید توسط خبرنگاران و روابط عمومی ها به اطلاع مردم برسند اظهار کرد:خبرنگاران افزون بر انعکاس موفقیت‌ها و پيشرفت‌های جامعه، می‌بایست مشکلات و كاستي‌ها را نیز نشان دهند تا براي بهبود و رفع آن‌ها، راهكارهايي اندیشیده شود.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات اجرایی پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار اشاره کرد و یاد آور شد:قرارداد این پروژه به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو با روس ها امضا و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی در ادامه به پروژه آشوراده اشاره کردو گفت: فرآیند قانونی طرح گردشگری آشوراده در سازمان جنگل‌ها و حفاظت محیط زیست با دریافت 3 مجوز طی شده و اکنون باید در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور تصویب شود.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه آمار پرداخت تسهیلات جهت شفافیت کار در سایت صنعت،معدن و تجارت استان گذاشته شده، افزود: گلستان برای یک تحول فراگیر و همه جانبه برای نیل به توسعه در همه بخش‌‏ها نیازمند همراهی همه مردم و مسئولان استان است.
دکتر هاشمی گفت:امسال تعهد اشتغال دولت برای گلستان20هزار شغل بوده که برای گلستان پیش بینی 30هزار شغل را در نظر گرفتیم که هشت هزار شغل مرتبط با صنعت و معدن است.
وی افزود:استان گلستان رتبه 22 کشور را در شاخص‌های اقتصادی داشته اما در تصویب و اعطا تسهیلات رفع موانع و رونق تولید در پایان سال 96 و چهار ماهه 97 رتبه پنجم کشور را داراست.
در پایان چند تن از خبرنگاران به نمایندگی از اصحاب رسانه استان به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و به نفرات برتر نیز در خاتمه لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد. 
                                                           

صداقت و شفافیت فاصله بین مسئولین و مردم را به حداقل می رساند

                                                    

صداقت و شفافیت فاصله بین مسئولین و مردم را به حداقل می رساند

 

صداقت و شفافیت فاصله بین مسئولین و مردم را به حداقل می رساند

 

صداقت و شفافیت فاصله بین مسئولین و مردم را به حداقل می رساند

 

 

                                                       

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .