عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند جامع پدافندغیرعامل استان باید با هدف ارائه راهبرد تهیه شود

استاندار گلستان در شورای پدافند غیرعامل استان:

سند جامع پدافندغیرعامل استان باید با هدف ارائه راهبرد تهیه شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

سند جامع پدافندغیرعامل استان باید با هدف ارائه راهبرد تهیه شود

استاندار گلستان با اشاره به تدوین سند جامع  پدافندغیرعامل استان تأکید کرد: این سند باید برپایه اطلاعات میدانی از دستگاه ها و با شناسایی دقیق تهدیدها تهیه شود تا بتواند برای آینده راهبردهای لازم را به مدیریت استان ارائه دهد و از هدررفت منابع مالی جلوگیری کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز دوشنبه 29 مرداد در شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: باید نقش دستگاه ها در شناسایی نقاط قوت و ضعف استان مشخص شده و کارگروه ها نیز فعالیت خود را بیشتر کرده و موضوع پدافند غیرعامل را جدی بگیرند.
وی افزود: اگر سند جامع، دقیق و کاملی در حوزه پدافند غیرعامل  داشته باشیم که حاوی اطلاعات مستند و کارشناسی شده باشد به راحتی می توانیم منابع ملی را برای استان جذب کنیم.
هاشمی، پدافند غیرعامل را تضمین کننده امنیت زندگی مردم دانست و تصریح کرد: 14 کارگروه تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان باید حداقل 10 تهدید بزرگ استان را شناسایی و معرفی کنند تا نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.
وی با اشاره به وجود مرزهای خاکی و آبی با کشورهای همجوار اظهار کرد: این استان می تواند در مواقع بحرانی یکی از نقاط امن کشور برای ورود کالاهای اساسی باشد که این امر مستلزم رفع برخی مشکلات جزیی با کشورهای همسایه است.
استاندار گلستان بحران آب را یکی از مشکلات اساسی استان اعلام کرد و گفت: اگرچه اقدامات خوبی در این زمینه در استان انجام شده اما کافی نیست و باید اقدامات بهتر و بیشتری انجام شود.
وی حوزه های سایبری، فناوری اطلاعات، سدها و ذخیره گاه ها را نقاط حساس استان اعلام و بر دقت در حفاظت و نگهداری از آنها تأکید کرد.
هاشمی در پایان با اشاره به بروز بیماریهای مشترک میان انسان و دام در فصول مختلف سال، ضمن قدردانی از اقدامات استان در حوزه آنفلوآنزای پرندگان گفت: خوشبختانه استان گلستان در سال گذشته از استانهای امن در این زمینه بود که جای تقدیر و تشکر دارد.
لازم به ذکر است، در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات قبل و ارائه گزارش تعدادی از کارگروه های تخصصی، شرکت مشاور تدوین سند جامع پدافند غیرعامل استان، گزارشی از اقدامات انجام شده و مراحل انجام کار ارائه داد.

سند جامع پدافندغیرعامل استان باید با هدف ارائه راهبرد تهیه شود

 

سند جامع پدافندغیرعامل استان باید با هدف ارائه راهبرد تهیه شود

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 620
  • کد خبر : 49368