عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دوهزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در هفته آینده پرداخت می شود

وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان علی آباد کتول:

دوهزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در هفته آینده پرداخت می شود

دوهزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در هفته آینده پرداخت می شود

 وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت دوهزار میلیارد تومان ازمطالبات گندمکاران در هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: با تحقق این میزان، پرداخت مطالبات کشاورزان به 90 درصد بالغ می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس محمود حجتی ظهر امروز پنجشنبه 8 شهریور در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های کشاورزی شهرستان علی آباد کتول تصریح کرد: مطالبات کلزاکاران تاکنون به صورت کامل پرداخت شده که استان گلستان در این زمینه پیشتاز بوده است.
وی از پرداخت 80 درصد مطالبات گندمکاران در سالجاری خبر داد و گفت: 20 درصد باقیمانده مطالبات کشاورزان مربوط به جاهایی است که تحویل محصول گندم دیر انجام شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح سیلوی 90 هزار تنی علی آبادکتول گفت: باید به بخش خصوصی توجه بیشتری شود زیرا امروز شاهد افتتاح سیلویی هستیم که با ظرفیت 90 هزار تن و بهره گیری از دانش نوین و بومی انجام شده و تمامی 30میلیارد تومان هزینه آن از سوی بخش خصوصی تامین و برای 25 نفر ایجاد شغل شده است.
مهندس حجتی افزود: با توجه به محدودیت آبی منطقه، مدیران استان گلستان با سرمایه گذاری 68 میلیارد تومانی برای تجهیز هشت هزار و200 هکتار به سیستم های نوین آبیاری در سال های 96 و 97، اقدامات بسیار خوبی را در بخش کشاورزی استان انجام داده اند.
وی گفت: با توجه به وضعیت کم آبی تلاش کشاورزان در این زمینه باید بیشتر شود تا با کمترین استفاده از آب موجود بتوانیم کشاورزی موفقتری داشته باشیم.
مهندس حجتی انتقال آب با لوله به طول 400 کیلومتر به اراضی کشاورزی استان را با اعتبار 32 میلیارد تومانی از اقدامات مهم دیگردر سالجاری دانست و افزود: سیستم های نوین آبیاری باعث افزایش راندمان آبیاری شده و با اقدامات انجام شده در این زمینه در پنج سال گذشته راندمان آبیاری از 35 درصد در کل کشور به 44 درصد رسیده است.
وی یاد آور شد: اقدامات دیگری نیز برای افزایش بهره وری آب نظیر اصلاح بذر و آموزش کشاورزان در زمینه های مختلف انجام شده که باعث افزایش 6 درصدی بهره وری آب در پنج سال گذشته و رسیدن به رقم 30 درصد در این زمینه شده است.

دوهزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در هفته آینده پرداخت می شود

 

دوهزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در هفته آینده پرداخت می شود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .