عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معاون رئیس جمهور از تنها کارخانه تولید کننده ویتامین E در خاورمیانه بازدید کرد


معاون رئیس جمهور از تنها کارخانه تولید کننده ویتامین E در خاورمیانه بازدید کرد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

معاون رئیس جمهور از تنها کارخانه تولید کننده ویتامین E در خاورمیانه بازدید کرد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تنها کارخانه تولید کننده ویتامین E در در ایران و خاورمیانه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سورنا ستاری ظهر امروز دوشنبه 19 شهریور از کارخانه ویتامین E شرکت رشد دانه بازدید کرد و در جریان اقدامات صورت گرفته در این مجموعه تولیدی قرار گرفت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه این بازدید گفت: دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید ۲۰ تا ۳۰ سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم .
دکتر سورنا ستاری اظهار کرد: آن چیزی که بیشتر در کشور داریم کارخانه است نه صنعت و این کارخانه‌ها خط تولید را از خارج از کشور دریافت کرده و محصولات مختلف تولید می‌کنند.
وی با بیان اینکه صنعت با کارخانه بسیار متفاوت است، گفت: در صنعت ماشین‌سازی می‌شود و تا زمانی که طراحی نداشته باشیم از صنعت عقب هستیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: از آنجایی که ماهیت صنعت و دانشگاه متفاوت است همواره مشکل ما در جدایی علم از صنعت است و وقتی در مورد صنایع دانش‎بنیان صحبت می‌کنیم کل دانش باید در قالب یک سیستم در نظر گرفته شود.
دکتر ستاری تاکید کرد: هر فشاری که بر روی صنایع بگذارید وقتی به آن نیازی نداشته باشد به سمت آن نمی‎رود.
وی افزود: ما خط‌های تولید را از خارج از کشور بدون بومی‎سازی وارد کردیم این در حالی است که باید طراحی خط‎های تولید را خود ما در داخل کشور انجام دهیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: باید کارخانجات، خود برای صنعت سرمایه‌گذاری کنند متأسفانه سیستم ما، همواره سنتی بوده و تصور می‌کنند کارخانجات برای رسیدن به تکنولوژی باید از خارج از کشور خط تولید را وارد کنند.
دکتر ستاری افزود: دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید ۲۰ تا ۳۰ سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم.
لازم به ذکر است کارخانه ویتامین E در حال حاضر فاز تولیدات دامی آن مورد بهره برداری قرار گرفته و و 85 درصد از فاز تولیدات انسانی آن نیز تکمیل گردیده است.
گفتنی است این کارخانه با سرمایه گذاری 90 میلیارد تومانی که تنها 15.7 میلیارد تومان آن از اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده و مابقی از طریق بخش خصوصی تامین گردیده ، احداث شده است.
 

معاون رئیس جمهور از تنها کارخانه تولید کننده ویتامین E در خاورمیانه بازدید کرد

 

معاون رئیس جمهور از تنها کارخانه تولید کننده ویتامین E در خاورمیانه بازدید کرد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .