عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امسال استارت آپ های خوبی در حوزه پزشکی خواهیم داشت

معاون رییس جمهور در نشست با مدیران، روئسا، فعالان دانش بنیان، فناوران و نخبگان استان؛

امسال استارت آپ های خوبی در حوزه پزشکی خواهیم داشت

امسال استارت آپ های خوبی در حوزه پزشکی خواهیم داشت

 معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید اینکه امسال استارت آپ های خوبی در حوزه پزشکی خواهیم داشت،اظهار کرد:استان گلستان در تولید برخی داروها  از جمله استان‌های پیشرو کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر سورنا ستاری عصر امروز دوشنبه 19 شهریور در نشست مدیران، روئسا، فعالان دانش بنیان، فناوران و نخبگان استان که با حضور  استاندار گلستان برگزار شد، تصریح کرد: استان گلستان در حوزه دانش‎بنیان با وضعیت مطلوب فاصله دارد ولی شرکت‌های خوبی در این استان فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه شرکت های خوبی در این استان وجود دارد، افزود: باید فرهنگ سازی جدیدی در استان برای توسعه این حوزه صورت گیرد و محیط کسب و کار تنها بوسیله دولت ایجاد نمی شود بلکه نیاز به فرهنگ مردم استان و کار و تلاش دارد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‎بنیان در داخل کشور وجود دارد و بیش از 130 برنامه حمایتی از شرکت‌‌های دانش‎بنیان صورت می‎گیرد.
دکتر ستاری با بیان اینکه پایین کشیدن کرکره شرکتهای دانش‎بنیان خیانت است، خاطر نشان کرد: ناامید کردن جوانان در شرکت‌های دانش‎بنیان اشتباهی بزرگ است.
وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته تراکنش مالی در بانک مرکزی ثبت شده، یادآور شد: روزانه میلیاردها تومان تراکنش بانکی اتفاق می‌افتد و هر روز دو تا سه هزار نفری که برای این سیستم تلاش کردند با سیستم‌های سنتی بانکی درگیر بودند.
رییس بنیاد ملی نخبگان کشور اظهار کرد: وضعیت کشور باید به ‎گونه‎ای شود تا به سمت سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌ها حرکت کند و این سرمایه‌گذاری باید از سوی مردم و نخبگان صورت پذیرید نه دولت.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید ۲۰ تا ۳۰ سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم، یاد آور شد:آن چیزی که در مسائل دانش بنیان اهمیت دارد محیط است و باید شرایطی فراهم شود که مسائل دانش بنیان و شرایط کسب و کار آن حمایت شود.
دکتر ستاری ماهیت صنعت و دانشگاه را متفاوت دانست و افزود: همواره مشکل ما در جدایی علم از صنعت است و وقتی در مورد صنایع دانش‎بنیان صحبت می‌کنیم کل دانش باید در قالب یک سیستم در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه به‎عنوان دولت نباید وارد کسب و کار شویم، تاکید کرد: در گذشته شرکت‌ها از دولت تسهیلات می‌خواستند ولی امروز به دنبال سرمایه‌گذار هستند و این مشخصه شرکت‌های دانش بنیان است و باید افراد به این نتیجه برسند که اقتصاد با پول درست نمی‌شود.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه باید از توان شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری بر شرکت‌های کوچک دانش‎بنیان استفاده کنیم، ابراز کرد: یک بخش از مشکلات دعوا بر سیستم سنتی با سیستم‌های فعلی است.
دکتر ستاری گفت: تسهیلات بی‌نظیری برای سربازی افراد نخبگان شرکت‌های دانش بنیان داشتیم و حتی امریه در این شرکت‌ها نیز مطرح شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: پارک علم و فناوری یک محیط فیزیکی نیست و تمامی شهر گرگان باید پارک شود و هر کسی که ایده‌ای دارد باید از نقطه‌ای آغاز کند و اگر فضای حمایتی فراهم شود به سرعت توسعه در این شرکت‌ها اتفاق می‌افتد.
رییس بنیاد ملی نخبگان کشور در پایان یادآور شد: باید کارخانجات، خود برای صنعت سرمایه‌گذاری کنند که  متأسفانه سیستم ما، همواره سنتی بوده و تصور می‌کنند کارخانجات برای رسیدن به تکنولوژی باید از خارج از کشور خط تولید را وارد کنند.
                                                             

امسال استارت آپ های خوبی در حوزه پزشکی خواهیم داشت

 

امسال استارت آپ های خوبی در حوزه پزشکی خواهیم داشت

 

امسال استارت آپ های خوبی در حوزه پزشکی خواهیم داشت

 

امسال استارت آپ های خوبی در حوزه پزشکی خواهیم داشت

 



تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .