عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته ای جهت بررسی مشکلات آموزشی عشایر استان تشکیل می شود

استاندار گلستان در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان؛

کمیته ای جهت بررسی مشکلات آموزشی عشایر استان تشکیل می شود

 

کمیته ای جهت بررسی مشکلات آموزشی عشایر استان تشکیل می شود

استاندار گلستان با تاکید اینکه کمیته ای جهت بررسی مشکلات آموزشی عشایر استان تشکیل می شود، اظهار کرد: دغدغه همه ما باید پیگیری مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم و حل مسائل و مشکلات آنان باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز شنبه 14 مهر در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و اولین جلسه شورای آموزش و پرورش مرزی استان که با حضور غراوی و نورقلی پور نمایندگان مردم شرق و غرب استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ،تصریح کرد: امسال 730 میلیون تومان اعتبار برای آموزش و پرورش استان تخصیص داده شده است.
وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اصلی کشور، مسأله ای مهم برای نظام است و اگر بتوانیم زیرساخت های آنرا اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات و دغدغه ها مرتفع خواهد شد.
استاندار گلستان یاد آور شد: قانون تجاری سازی فضاهای آموزشی یک فرصت خدمت برای آموزش و پرورش است و نباید فرصت تجاری سازی فضاهای آموزشی از دست برود.
دکتر هاشمی در جهت عملیاتی کردن این ماده قانونی گفت: اعتقاد دارم که این قانون یک خدمت به آموزش و پرورش است و نباید این فرصت خدمت از دست برود.
وی با اشاره به لزوم تقویت مدارس شبانه روزی و بیان برخی مشکلات این مدارس گفت: فلسفه تشکیل مدارس شبانه روزی در مناطق محروم بوده و دلیل آن وجود موانع تحصیل در برخی از این مناطق و عدم امکان دسترسی به مراکز آموزشی می باشد.
استاندار گلستان با تاکید بر اینکه وجود مدارس شبانه روزی در مناطق محروم سبب محرومیت زدایی خواهد شد، بیان کرد: این امر نیاز به توجه ویژه و رسیدگی دارد و اداره  کل صنعت، معدن و تجارت و خیرین مدارس جهت تامین برخی از اقلام و مواد غذایی مورد نیاز این مدارس همکاری نمایند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه با حل این مشکلات، این مدارس مامنی برای دانش آموزان مناطق روستایی به ویژه محروم خواهد بود، خاطرنشان کرد: می توان با کمک به ادامه تحصیل این دانش آموزان، عدالت آموزشی را برقرار کرده و به رفع محرومیت در این مناطق کمک کرد.
رییس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: باید بسته ای فراهم گردد تا همه اجزا و دستگاههای استان که می توانند کمک کنند در آن حضور داشته باشند و صدا و سیما نیز باید از طریق ساخت برنامه در این جهت کمک کند.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: اگر موضوع بازماندگان از تحصیل به دلایل اقتصادی باشد می توان از ظرفیت خیرین هم در جهت جذب آنها استفاده کرد.

کمیته ای جهت بررسی مشکلات آموزشی عشایر استان تشکیل می شود

 


 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .