عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اتمام و به نتیجه رسیدن پروژه های محوری امید بخش توسعه گلستان است

استاندار گلستان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان؛

اتمام و به نتیجه رسیدن پروژه های محوری امید بخش توسعه گلستان است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اتمام و به نتیجه رسیدن پروژه های محوری امید بخش توسعه گلستان است

استاندار گلستان با اشاره به 100 پروژه محوری که برای توسعه استان تعریف شده، گفت: از میان این تعداد، حدود 30 پروژه بعنوان پروژه های اولویت دار انتخاب شد که به نتیجه رساندن آنها امید بخش توسعه و شکوفایی استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی صبح امروز چهارشنبه 18 مهر در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری، اظهار کرد: با به سرانجام رساندن این پروژه ها، در چهل سالگی انقلاب اسلامی دست پری خواهیم داشت.
وی افزود: اصلی ترین وظیفه ما و مدیران استان، پیگیری و به نتیجه رساندن این پروژه هاست که باید با دقت، تلاش و جدیت بیشتری انجام شود.
هاشمی اظهار کرد: مقرر شد از این پس در جلسات اقتصاد مقاومتی که هر 15 روز یکبار برگزار خواهد شد به مدت یکساعت روند پیگیری و پیشرفت این پروژه ها با مسئولیت مستقیم 3 معاونت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بررسی شود.
استاندار گلستان با اشاره به اتمام طرح مطالعاتی احیای خلیج گرگان خاطرنشان کرد: نتیجه مطالعات این بوده که با لایروبی کانال چاپاقلی و خزینی می توان به احیاء این خلیج کمک کرد و این طرح در مرحله تامین اعتبار قرار دارد که به زودی انجام خواهد شد.
هاشمی گفت: خوشبختانه پس از یکسال پیگیری مستمر و مداوم، تمام مجوزهای لازم برای اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده اخذ شد و به زودی اقدامات اجرایی آن انجام خواهد شد.
وی به پروژه های تله کابین گرگان و علی آباد اشاره و اظهار کرد: پروژه تله کابین علی آبادکتول در مرحله اخذ مجوز در شورای عالی شهرسازی است و برای تله کابین گرگان هم اقدامات بسیار خوبی از سوی شهرداری انجام شده که امیدواریم هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.
استاندار گلستان به ایجاد 8 شهرک گردشگری، شهرک چوب و شهرک شیلاتی گمیشان، پتروشیمی و .... اشاره کرد و گفت: همه این پروژه ها پیشرفت خوبی دارند که به زودی اجرایی خواهند شد.
وی به نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این جلسه، اعضای کمیسیون مبلغ 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی و دانشگاهی استان مصوب کردند که لازم است روسای دانشگاه ها از وزارتخانه های مربوطه پیگیری های لازم را انجام دهند.
استاندار همچنین با اشاره به تنظیم لایحه بودجه 98 تأکید کرد: لازم است دستگاه های اجرایی با جدیت بیشتری موضوع بودجه را پیگیری کنند که در همین راستا تاکنون 50 مکاتبه  با وزارت خانه های مختلف انجام شده که نیاز به پیگیری مستقیم مدیران دارد.
هاشمی با اشاره به موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی در قالب ماده 27 و ماده 88 اظهار کرد: اجرای درست این طرح می تواند بخش عمده پروژه های نیمه کاره دولت را کاهش داده و موجب چابک سازی آن شود.
وی افزود: امیدواریم با تجریباتی که در حوزه واگذاری و استفاده از بخش خصوصی وجود دارد ، بتوانیم امسال این موضوع را محقق کرده و جزو استانهای برتر کشور در موضوع واگذاری ها باشیم.

اتمام و به نتیجه رسیدن پروژه های محوری امید بخش توسعه گلستان است

 

اتمام و به نتیجه رسیدن پروژه های محوری امید بخش توسعه گلستان است

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 593
  • کد خبر : 51911