عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیمه تأمین اجتماعی عشایر باید جز اولویت ها باشد

استاندار گلستان:

بیمه تأمین اجتماعی عشایر باید جز اولویت ها باشد

بیمه تأمین اجتماعی عشایر باید جز اولویت ها باشد

 استاندار گلستان در دیدار با رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: یکی از شاخص ترین اقشاری که باید در بیمه تامین اجتماعی اولویت داشته باشند، عشایر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه گلستان یکی از مصدایق واقعی حضور عشایر است، تصریح کرد: عشایر ما از عشایر سختکوش کشور هستند و به نوعی بار عشایر استان همجوار، خراسان شمالی را نیز بر دوش می کشند.

وی با اشاره به بازدیدی که از مرز خاکی استان گلستان با کشور ترکمنستان داشته، گفت: متأسفانه در ناحیه مرز، محرومیت های زیادی وجود دارد و ما باید هرچه سریعتر اقداماتی را در جهت رفع محرومیت ها در این ناحیه انجام دهیم.

همچنین در این دیدار که در دفتر کار استاندار گلستان صورت گرفت، رئیس سازمان امور عشایر ایران، عشایر را مردمی باکرامت و با خواسته هایی حداقلی دانست و افزود: این وظیفه ماست که حداقل های زندگی آنان را تآمین کنیم و مشکلاتی نظیر کمبود آب آنها را بگونه ای سامان دهی کنیم.

مهندس کرمعلی قندالی با بیان اینکه باید به سمت چرخه تولید دام حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: باید وضعیت تغذیه دام را مورد توجه قرار دهیم و توجه داشته باشیم که دوران استفاده دام از علوفه خشک گذشته و باید به دنبال ایجاد کارگاه های تولیدی علوفه از جنس کارگاهی که در مراوه تپه است باشیم.

وی شورای عالی عشایر را یکی از افتخارات دولت یازدهم دانست و تاکید کرد: ما به شدت وضعیت بیمه عشایر را مد نظر قرار داده ایم و در عین حال طی یک افق یک ساله حداقل 40درصد دام هایشان را نیز بیمه خواهیم کرد.

رئیس سازمان عشایر ایران با اشاره به اینکه عشایر در مرزها بنوعی پدافند های دفاعی کشور هستند، گفت: ما باید این پایگاه مردمی را حفظ کنیم و نگذاریم مردم سختکوشی که تاثیر بسزایی در چرخه ی تولید کشور دارند دچار یأس و ناامیدی شوند.

مهندس قندالی افزود: وحدت بین عشایر ترکمن در گلستان و عشایر کرد خراسان شمالی به معنای واقعی کلمه وجود دارد و ما باید توجه داشته باشیم که این وحدت مهم و سرنوشت ساز است.

لازم به ذکر است در این دیدار مهندس ترابی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان عشایر ایران، مهندس مصطفی نژاد مدیر حوزه ریاست سازمان عشایر ایران، مهندس پازوکی مدیرکل طرح و برنامه ریزی سازمان عشایر ایران، مهندس علی پور مدیر امور عشایر استان و دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشتند.

گفتنی است عشایر گلستان با دارا بودن 763هزار رأس دام سنگین و سبک، نقش بسزایی در تولیدات دامی استان دارند و سالیانه 4425 تن گوشت، 13562 تن شیر، 1125 تن پشم و مو و 380 تن کشک تولید می کنند.

 

بیمه تأمین اجتماعی عشایر باید جز اولویت ها باشد

 

بیمه تأمین اجتماعی عشایر باید جز اولویت ها باشد

 

بیمه تأمین اجتماعی عشایر باید جز اولویت ها باشد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .