عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مسیر توسعه و پیشرفت جوامع با مطالعه کتاب است

استاندار گلستان در بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان؛

مسیر توسعه و پیشرفت جوامع با مطالعه کتاب است

                                 مسیر توسعه و پیشرفت جوامع با مطالعه کتاب است

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مسیر توسعه و پیشرفت جوامع با مطالعه کتاب است،اظهار کرد:خورشید روشنگری جوامع انسانی می تواند کتاب باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز 22 آبان در بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان تصریح کرد:سیاست هایی برای افزایش سرانه مطالعه دنبال می شود اما باید این سیاست ها به جز حوزه های ستادی در مجلس شورای اسلامی هم اعمال شود تا به پیشرفت دست یابیم.
وی با بیان این جایگاه کتاب در  جامعه و سبد خانواده درست تعریف نشده است ، افزود: عملی شدن این موضوع نیاز به قانون، فرهنگ سازی و روش های آمورشی مختلف دارد.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در واقع کتابِ خوب و مفید، خشت اول بنای توسعه است و هر شهروند با هر کتابی که می خواند به ساختن این بنا کمک کرده است.
دکتر هاشمی ضمن یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مانوس شدن جوانان با کتاب، اضافه کرد: از سال ۸۲ سیاست هایی برای افزایش سرانه مطالعه دنبال می شود اما باید این سیاست ها به جز حوزه های ستادی در مجلس شورای اسلامی هم اعمال شود تا به پیشرفت دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب، اسلام و کشور ما یک کشور فرهنگی، دینی و اسلامی است و این مسئله برای خیلی از جوامع و دولت ها قابل تحمل نیست و اقدامات دو ماهه گذشته نشان از سربلندی و بالا بودن پرچم کشور است.
وی با اشاره به حوزه توسعه ای استان نیز گفت: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبارات توسعه ای در استان توزیع شده است و با تمامی سختی ها در استان بیش از 30 تا 50 واحد تولیدی احیا شد.
استاندار گلستان اظهارداشت: به دلیل همدل و همسو بودن و پتانسیل استانی در استان اقبال در حوزه صنعت، معدن و گردشگری بالاست و در حوزه گردشگری در حال حاضر 80 مورد بوم گردی در دست اجراست که 40 مورد آن افتتاح شده است.
دکتر هاشمی افزود: تا دو تا سه ماه آینده نیز بیش از 150 مورد بوم گردی در استان ظرفیت سازی خواهد شد.
                                                     

مسیر توسعه و پیشرفت جوامع با مطالعه کتاب است

 

مسیر توسعه و پیشرفت جوامع با مطالعه کتاب است

 

                                            
                                         


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .