عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاکنون ٢٥٧ ميليارد تومان به 75 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است

استاندار در گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان؛

تاکنون ٢٥٧ ميليارد تومان به 75 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است

تاکنون ٢٥٧ ميليارد تومان به 75 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است

 استاندار گلستان با تاکید اینکه تاکنون در حوزه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ٢٥٧ ميليارد تومان تسهیلات به کارگاهها و واحد های تولیدی پرداخت شده است،اظهار کرد: گلستان با پرداخت به ٧٥ واحد تولیدی رتبه دوم كشوري بعد از البرز را دارا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر سید مناف هاشمی شامگاه 22 آبان در گفتگوی ویژه خبری سیمای گلستان،تصریح کرد: 37واحد ورشکسته استان با تسهیلات رونق تولید دوباره به چرخه کار و اشغال بازگشته است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال روستایی 162 میلیارد تومان تسهیلات مصوب برای استان بود که تا به امروز در گلستان 201 میلیارد تومان پرداخت شده است،افزود: 40 میلیارد تومان از اعتبارات مصرف نشده دیگر استان ها نیز جذب گلستان شده است.
استاندار گلستان تعهد تعیین شده دولت برای اشتغال استان را 20 هزار نفرعنوان کرد و یاد آور شد: پیش بینی اشتغال استان را 30 هزار شغل در نظر گرفتیم که تا به امروز 15662 نفر شغل ایجاد شده و تاکنون 52 درصد محقق گردیده است.
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه 2هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری مطرح شده و هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان اتفاق افتاده است،گفت:با همه مشکلاتی که به واسطه جنگ اقتصادی پیش آمده، با وحدت و همکاری موجود نگذاشتیم دشمن به اهداف خود برسد هر چند که مردم متحمل سختی شده اند.
وی بابیان اینکه نرخ بیکاری در پایان بهار و تابستان امسال نسبت به مشابه سال قبل کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: گلستان در این زمینه رتبه پنجم را در کشور کسب کرد.
استاندار گلستان تصریح کرد: برای عملیاتی شدن پروژه آشوراده تمام تلاش انجام شده و مجوز آن نیز صادر گردیده و به زودی کلنگ زنی خواهد شد.
دکتر هاشمی افزود:پیش بینی ما این است که مقدمات این پروژه تا سال آینده انجام شود و ما بتوانیم از بخش خصوصی دعوت به همکاری کنیم.
وی بااشاره به اینکه در حوزه ورزش 40 پروژه فعال شده است،اظهار کرد:امسال برای اولین بار در تاریخ ورزش گلستان 7 رویداد بین المللی در این استان برگزار می شود که سه رویداد آن تا کنون  برگزار گردیده است.
استاندار گلستان گفت:استان ما از حیث امنیت و آرامش جزء برترینهای کشور بوده که این مهم به خاطر هماهنگی و همکاری نهادهای استانی،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و حضور آیت ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان است.
دکتر هاشمی با اشاره به پروژه پتروشیمی گلستان که یک پروژه معمولی و کوچک نیست، افزود: برای اجرای آن مقدمات فراوانی وجود داردکه ما پیگیر فراهم کردن آن هستیم که در این زمینه با وزارتخانه های مربوطه و بخش خصوصی و دولت ارتباط گرفته ایم تا این پروژه نیز به سر انجام برسد.
وی در حوزه کشاورزی موقعیت گلستان را ویژه دانست و بیان کرد: وضعیت اقتصادی کشور ، بحث حمل و نقل باعث ایجاد مشکلاتی برای استان ما شد که برای حل این مشکلات همه نهادها پای کار آمده اند و با تمام توان تلاش میکنند که کمترین فشار متوجه کشاورزان و مردم شود.
استاندار گلستان افزود:امیدواریم قیمتها امسال به نحوی اصلاح شود که کشاورزان متضرر نشوند و این مهم نیز توسط استانداری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی  در حال پیگیری است.
دکتر هاشمی گفت: با توجه به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تمام کسانی که مشمول قانون هستند باید کنار روند و ماهم حتما به قانون عمل خواهیم کرد.
وی تصریح کرد:دو معاون من که مشمول این قانون هستند پیشتر استعفای خود را ارائه داده اند اما من تا آخرین لحظه از تجارب آنها استفاده خواهم کرد.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه احیای خلیج گرگان مصوب شده ، خاطر نشان کرد:58 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده پیش بینی خواهد شد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه فاز اول پارک پسماند گرگان به اتمام رسیده و برای فاز دوم آن 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است،تصریح کرد: در 70 نقطه گلستان بازیافت زیاله از مبدا انجام می شود.
وی امسال به توزیع 120 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در استان اشاره کرد که نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش داشته است، افزود: امروز نیز نیز 40 دستگاه خودرو در حوزه برق در گلستان به ادارات تابعه شرکت توزیع نیروی برق واگذار گردید.
استاندار گلستان در ادامه اشاره ای نیز به حوزه راهنمایی و رانندگی داشت و یاد آور شد:در شش ماهه اول سال قبل 187 نفردر تصادفات داخل شهر کشته شدند که این رقم در شش ماهه اول امسال به 143 نفر کاهش پیدا کرد.
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته 240 جوان صاحب پستهای بالا بودند، افزود: طی یکسال گذشته 74 نفر از جوانان استان ارتقا شغلی پیدا کردند.
وی اظهار کرد:در طوا بیست سال گذشته 39 نفر از بانوان پست های مدیریتی داشتند که طی یکسال گذشته 29 نفر از بانوان استان ارتقا پیدا کردند.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد:برای گلستان سال قبل در حوزه اجتماعی یک میلیارد تومان بودجه ابلاغ شده که با حضور وزیر کشور به استان و درخواست افزایش بودجه ،این مبلغ امسال به ده میلیارد تومان افزایش یافت.
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه نزدیک 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود، افزود:10 درصد از تولید مرغ و 5درصد از تولیدات حوزه کشاورزی کشور در  گلستان تولید می شود.
وی در پایان با بیان اینکه مرزهای استان با توجه به کمبود اعتبارات وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: بودجه مرزهای کشور سال قبل کمتر از دو میلیارد تومان بوده که امسال با پیگیریها به 15 میلیارد تومان رسیده که هفت و نیم میلیارد تومان ابلاغ شده و الباقی نیز تا پایان سال واریز خواهد شد.


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .