عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان به مناسبت پنجم آذر روز ملی گرگان


پیام استاندار گلستان به مناسبت پنجم آذر روز ملی گرگان

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پیام استاندار گلستان به مناسبت پنجم آذر روز ملی گرگان

استاندار گلستان در پیامی پنجم آذر روز ملی گرگان را به تمامی مردم تبریک گفت و ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهیدان واقعه تاریخی 5 آذر گرگان، اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی مرهون سلحشوری مردان و زنانی است که با غیرتی مثال زدنی در تحقق آن کوشیدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ متن کامل پیام دکتر سید مناف هاشمی به شرح زیر است؛


بسم الله الرحمن الرحیم


تاریخ گرگان نشانگر هویت تاریخی و کهن این شهر است که برخی مورخان آن را تا دوره اساطیری نیز می دانند.
گرگان همواره از دیرباز تا به امروز در معادلات و تصمیم سازی های سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و مذهبی تاثیر گذار بوده و بی اغراق یکی از شهرهای تاریخ ساز در عرصه ملی بشمار می رود.
واقعه 5 آذر گرگان پس از واقعه 17 شهریور میدان ژاله تهران شاید یکی از خونین ترین وقایع هنگامه انقلاب اسلامی بود که در آن 14 شهید و شهیده تقدیم راه استقلال و آزادی ایران سرفراز گردید.
نامگذاری پنجم آذر به نام روز «قیام مردم گرگان» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 95 و تصویب این روز به نام«روز ملی گرگان» در صحن علنی شورای اسلامی این شهر نشان از اهمیت این واقعه تاریخی دارد.
اینجانب ضمن پاسداشت یاد و خاطره زنان و مردانی که با نثار خون خود در شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نقش تاثیرگذاری داشته اند، پنجم آذر ، روز ملی گرگان را به تمامی مردم شریف و قدرشناس این شهر تبریک عرض می نمایم و بر این باورم که با همراهی و همدلی ولی نعمتان انقلاب اسلامی می توان شاهد توسعه روزافزون گرگان و گلستان بود.

سید مناف هاشمی
استاندار گلستان


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .