عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان آماده جذب سرمایه گذاران است

استاندار گلستان:

گلستان آماده جذب سرمایه گذاران است

گلستان آماده جذب سرمایه گذاران است

  استاندار گلستان در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان گفت: ظرفیت استان بطور کامل آمادگی جذب سرمایه گذار را دارد و دقت کنیم که اگر حضور سرمایه گذاران انجام شود یقیناً صادرات بیش از پیش رونق می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با تأکید بر تلاش برای آوردن سرمایه گذار به استان، تصریح کرد: در شرایطی که دولت و بانک به دلایل مختلف در شرایط خاص اقتصادی قرار گرفته اند، باید با احترام به سرمایه گذاران از آنها استقبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین مطالبات مردم اشتغال فرزندان آنهاست، خاطر نشان کرد: حضور سرمایه گذار سبب رشد اقتصاد و به تبع آن صادرات خواهد شد و یقینا از این رهگذر ایجاد شغل و اشتغال نیز رونق می گیرد.

وی توجه به امر تبلیغات در سطح ملی و بین المللی را در زمینه سرمایه گذاری بسیار پراهمیت دانست و افزود: باید از ظرفیت گمرک و دفتر امور خارجه در گرگان در جهت موضوع صادرات استفاده کنیم .

وی افزود: ظرفیت کریدور ریلی شرق دریای خزر برای بهره برداری کامل دارای نواقصی است که از آن جمله می توان به عدم تعریف این کریدور ریلی به نام مرز و عدم استقرار واحد های مورد نیاز گمرک در این مکان اشاره کرد که در حال رفع آن موانع هستیم .

استاندار گلستان در این جلسه با اشاره به پیشنهاد ایجاد بندر خشک در اینچه برون گفت: این مسئله هنوز در مراحل اولیه بررسی خود قرار دارد و یقینا پس از بررسی های لازم در خصوص آن تصمیم گیری به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به رشد صادرات استان طی 9 ماهه گذشته سال جاری، اظهار کرد: صادرات استان در این مدت به لحاظ وزنی 84 درصد و به لحاظ ارزشی 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مهندس قوانلو ادامه داد: اصلی ترین بازارهای هدف ما کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان ... هستند و مهمترین اقلام صادراتی ما ید، اشیاء بتونی، خوراک دام، درختچه های تزیینی و مرغ است که امیدواریم این روند در سال آینده با پوشش کشورهای بیشتر و اقلام افزون تر ادامه یابد.

گفتنی است در این جلسه گزارش کاملی از کردیدور ریلی شرق دریای خزر و مرز اینچه برون توسط دستگاه های ذیربط حاضر در جلسه ارائه شد.

 

گلستان آماده جذب سرمایه گذاران است

 

گلستان آماده جذب سرمایه گذاران است

 

گلستان آماده جذب سرمایه گذاران است

 

گلستان آماده جذب سرمایه گذاران است

 

گلستان آماده جذب سرمایه گذاران است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1459
  • کد خبر : 5415