عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری های استاندار گلستان در وزارتخانه ها برای توسعه استان

باحضور یکروزه در تهران انجام شد:

پیگیری های استاندار گلستان در وزارتخانه ها برای توسعه استان

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پیگیری های استاندار گلستان در وزارتخانه ها برای توسعه استان

 سید مناف هاشمی، استاندار گلستان با حضور یک روزه در تهران به منظور پیگیری موضوعات توسعه ای استان با تعدادی از وزیران و معاونین وزرا دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هاشمی روز دوشنبه سوم دیماه، ابتدا با دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار و گزارشی از وضعیت موجود استان، افزایش سرمایه گذاری ها، ارتقا شاخص ها و رشد بودجه های گلستان در موضوعات مختلف ارائه کرد.
استاندار گلستان سپس با دکتر رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت کارگروه تسهیل و احیای واحدهای تولیدی و کارخانه های تعطیل استان ارائه کرد. 
وزیر صنعت در این دیدار گفت: با تمام قوا جهت کمک ویژه به توسعه صنعت گلستان همکاری و کمک می کنیم. 
استان گلستان در حال حاضر رتبه دوم کشور در حوزه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را داراست و طی یکسال گذشته 37 واحد تولیدی صنعتی استان با دریافت این تسهیلات احیا شده اند. 
دکتر هاشمی، استاندار گلستان در ادامه، با مهندس حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دیدار و پیرو مصوبه هیئت وزیران در خصوص احداث شهرک های گردشگری در استان های شمالی، پیرامون ایجاد 10 نقطه در استان و ارائه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل بعدی به شورای عالی معماری و شهرسازی گفتگو کرد.
استاندار گلستان همچنین با همراهی شهردار گرگان، مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس انجمن انبوه سازان استان با مهندس هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهرک عمران و بهسازی شهری ایران دیدار کرد.
در سال 97 مقرر شده تعداد 2792 واحد مسکونی در بافت های فرسوده، حاشیه نشین و تاریخی استان با اعتباری حدود 112 میلیارد تومان در قالب تسهیلات با سود 9درصد ، بازسازی و بهسازی شود.
در این خصوص آورده بخش خصوصی 292 میلیارد تومان برآورد شده است.
در بحث توانمندسازی و ساماندهی این بافت ها مبلغ 41.8 میلیارد تومان به استان در قالب سهم شرکت بازآفرینی اختصاص یافته و سهم شهرداری ها 216.5 میلیارد تومان و سهم دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی استان 123.7 میلیارد تومان منظور شده است.
دکتر هاشمی، استاندار گلستان با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز دیدار و پیرامون موضوعات اشتغال، ارائه تسهیلات به متقاضیان، سرمایه گذاری و منابع اعتباری استان گفتگو کرد.
توجه به پروژه های مهم زیر ساختی استان و رفع مشکلات اعتباری آنها جهت تسریع در تکمیل و  تامین کسری اعتبارات هزینه ای استان از جمله خواسته های استاندار گلستان در این دیدار بود.
در این دیدار دکتر نوبخت دستورات لازم جهت تامین اعتبارات متناسب با شرایط پروژه های گلستان را صادر کرد.
دکتر هاشمی همچنین با مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوان دیدار کرد که در پایان مقرر شد مجموعه ورزشی شهدای گلستان (کریم آباد) با قول مساعد وزیر ورزش و اعتبار 4 میلیارد تومان راه اندازی شود.
برگزاری دوازدهمین نشست با مجمع نمایندگان استان آخرین برنامه استاندار گلستان در تهران بود که در آن پیرامون مسائل استان، بحث و بررسی شد. 

پیگیری های استاندار گلستان در وزارتخانه ها برای توسعه استان


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 667
  • کد خبر : 55151