عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سيلوهاي گلستان ظرفيت ذخيره سازي گندم قزاقستان را دارد

سفير قزاقستان در ايران:

سيلوهاي گلستان ظرفيت ذخيره سازي گندم قزاقستان را دارد

سيلوهاي گلستان ظرفيت ذخيره سازي گندم قزاقستان را دارد

استاندار گلستان گفت: قزاقستان مي تواند از ظرفيت سيلوهاي گلستان كه ظرفيت ذخيره سازي يك ميليون تن گندم را دارد براي ذخيره سازي گندم خود استفاده نمايد.
"دكتر حسن صادقلو" پيش از ظهر امروز در ديدار با سفير قزاقستان افزود: اين كشور حتي مي تواند گندم خود را در گلستان فرآوري و تبديل به آرد نموده و آرد را صادر كند. 
وي با بيان اينكه با انجام اين كار ارزش افزوده حاصل از آن عايد دو كشور خواهد شد خاطرنشان كرد: از آنجايي كه برند گندم گلستان در ساير كشورها رتبه بالايي دارد كشور قزاقستان مي تواند با اين مشاركت برند گندم خود را بالا ببرد.
استاندار گلستان تصريح كرد: شركتي كه در بندر خواجه نفس مشغول فعاليت است پس از تكميل آن به دنبال سوآپ نفت و گاز و پتروشيمي است و اميدواريم در اين زمينه نيز بتوانيم روابط تجاري خوب و فعالي با هم داشته باشيم. 
صادقلو ضمن ارائه پيشنهاد همكاري و مشاركت در توليد فولاد اظهار كرد: ايران ظرفيت توليد سالانه ۲۰ ميليون تن فولاد را دارد و از آنجايي كه كشور قزاقستان نيز يكي از بزرگترين صادركنندكان مواد اوليه فولاد است، با همكاري دو كشور كارخانه هايي در استان احداث و فولاد به صورت يك محصول مشترك صادر شود. 
استاندار ادامه داد: با برقراري اين ارتباط گلستان ظرفيت توليد سالانه ۵ تا ۱۰ ميليون تن فولاد را با همكاري قزافستان خواهد داشت. 
وي با بيان اينكه ما در استان به دنبال صنايع بزرگ با توان اشتغالزايي بالا هستيم افزود : اميدواريم با رونق گرفتن اين موضوع ، افقي در راستاي تحول و توسعه استان گشوده شود. 
استاندار با بيان اينكه گلستان مكان مناسبي براي انتقال مواد صادراتي كشور قزاقستان به كشورهاي حاشيه خليج فارس خواهد بود تصريح كرد: استان ما و كشور قزاقستان براي تبادلات و ايجاد روابط اقتصادي ظرفيت هاي زيادي دارند و مسيرهاي ريلي، شوسه و هوايي اين امكان را افزايش مي دهند.
صادقلو به موضوع احداث راه آهن گرگان به شاهرود كه از سوي قزاقستان مطرح شد شاره كرد و گفت: براي احداث اين خط ريلي موانعي وجود دارد ولي اين موضوع در دست بررسي است و با انجام آن مسير ترانزيتي به سمت جنوب كوتاهتر و حمل و نقل سريعتر خواهد شد.

تأیید کننده خبر : fathi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1711
  • کد خبر : 552