عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی را دارد

استاندار گلستان در دیدار با سرکنسول ایران در شهر گوانگ جو کشور چین؛

گلستان آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی را دارد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

گلستان آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی را دارد

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید توافقات صورت گرفته عملیاتی شوند، اظهار کرد: ما در حوزه کشاورزی، دامپروری و میگو و بسیاری موارد دیگر آمادگی سرمایه گذاری مشترک را داریم و با اعتماد طرف چینی می توانیم رونق تولید و افزایش اشتغال استان را فراهم آوریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی عصر امروز چهارشنبه 5 دی همراه با مدیران ارشد استان و شهر گرگان با دکتر خلیل شیرغلامی سرکنسول جمهوری اسلامی در شهر گوانگجو کشور چین، ضمن تشریح ظرفیت های گلستان، تصریح کرد: تلاش داریم همایش سرمایه گذاری را طی چند ماه آینده در استان برگزار نماییم و در حال حاضر به دنبال آماده سازی بسته های سرمایه گذاری هستیم که البته سرمایه گذاران چینی نیز می توانند حضوری جدی داشته باشند.
وی افزود: در گلستان 23 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد و طی یک سال گذشته 40 واحد تولیدی صنعتی استان احیا شده است و ما آمادگی حضور تولیدکنندگان چینی در گلستان و سرمایه گذاری آنان را داریم.
وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی آمادگی خود را برای حضور 15 درصدی در خط آهن گرگان به مشهد که از طریق فاینانس با طرف چینی انجام می شود را اعلام کرده و ما امیدواریم فاینانسور پروژه اجرای کار را با قدرت آغاز کند.
استاندار گلستان با اشاره به دریافت مجوزات طرح گردشگری آشوراده یادآور شد: ما آمادگی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در این پروژه داریم اما باید زیرساخت های لازم را بر اساس گردشگری سبز در آشوراده فراهم آوریم.
دکتر هاشمی ابراز امیدواری کرد علاوه بر تفاهم نامه های فی مابین گرگان و گوانگجو جهت خواهر خواندگی، تفاهم نامه هایی فی ما بین دو استان نیز به امضا برسد.
همچنین در این جلسه سرکنسول جمهوری اسلامی در شهر گوانگجو کشور چین با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان گوانگ دونگ اظهار کرد: سرمایه، فناوری و بازار نیاز امروز ماست که می توانیم از طریق کشور چین آن را تامین نماییم.
دکتر خلیل شیرغلامی استان گوانگ دونگ را کارخانه جهان معرفی کرد و تصریح کرد: با توجه به حمایت های صورت گرفته، گلستان می تواند پایلوت همکاری های ایران و چین باشد و پیمان دوستی این دو استان ظرف مدت یکی دو سال آینده به خواهر خواندگی تبدیل شود.
وی افزود: گوانگجو در حال حاضر با فوکوکا ژاپن، لیون فرانسه، لینشوپینگ سوئد، آوکلند نیوزیلند، لس آنجلس امریکا، ونکور کانادا خواهر خوانده است و اگر آنها فضای امنیت گلستان را درک کنند و احساس اعتماد در آنها ایجاد شود برای انتقال تکنولوژی تولید به میدان خواهند آمد.
سرکنسول جمهوری اسلامی در شهر گوانگجو کشور چین، خاطر نشان کرد: راه آهن اینچه برون ظرفیتی ملی در گلستان است که می تواند خط انتقال تولیدات مورد نیاز به کشور چین باشد.
شیرغلامی یادآور شد: تلاش داریم 2 یا 3 ظرفیت سرمایه گذاری را در گرگان پیگیری کنیم و امیدواریم بتوانیم سطح همکاری ها را افزایش دهیم.
لازم به ذکر است در این جلسه پیمان دوستی بین دو شهر گرگان و گوانگجو رد و بدل شد و هدیه ای فرهنگی از سوی دکتر هاشمی استاندار گلستان به دکتر شیرغلامی سرکنسول جمهوری اسلامی در شهر گوانگجو کشور چین تقدیم شد.

گلستان آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی را دارد

 

گلستان آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی را دارد

 

گلستان آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی را دارد

 

گلستان آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی را دارد

 

گلستان آمادگی پذیرش و حمایت از سرمایه گذاران چینی را دارد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .