عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رییس جمهوری دستور اجرای راه آهن گرگان_مشهد را صادر کرد

استاندار گلستان درمراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های گنبدکاووس؛

رییس جمهوری دستور اجرای راه آهن گرگان_مشهد را صادر کرد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

رییس جمهوری دستور اجرای راه آهن گرگان_مشهد را صادر کرد

استاندار گلستان اظهار کرد: رییس جمهوری در سفر به استان گلستان دستور آغاز عملیات اجرایی راه آهن گرگان - گنبد - مشهد را به عنوان مطالبه جدی مردم این استان، توسط وزارت راه و شهرسازی صادر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان و به نقل از ایرنا؛ دکتر سید مناف هاشمی روز شنبه 13 بهمن در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 402 طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس تصریح کرد: این طرح بزرگ ملی که هم جنبه مسافربری و هم جنبه باری خواهد داشت، با 15 درصد سهم دولت و 85 درصد فاینانس پس از انجام مراحل اداری، اجرایی می شود.
وی افزود: با اجرایی شدن این طرح علاوه بر مردم گلستان، مردم استان های خراسان شمالی و رضوی نیز از مزایای آن بهره مند شده و خطوط ریلی استان ما به کریدور شمال - جنوب وصل می شود.
دکتر هاشمی با یادآوری سفر 24 و 25 دی امسال ریاست جمهوری و هیات دولت به گلستان گفت: این سفر برکات زیادی برای استان به همراه داشت که اختصاص افزون بر 3 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی معادل 5 تا 6 برابر سال های گذشته، بخشی از این برکات است.
وی تصریح کرد: علاوه بر طرح های تصویب شده درجریان سفر ریاست جمهوری، اجرای 10 طرح دیگر نیز پس از انجام سفر با رایزنی های انجام شده به تصویب رسید که در دو سال آینده مردم گلستان از ثمرات آن بهره مند می شوند.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم قدرشناس شهرستان گنبدکاووس به ایجاد 40 هزار فرصت شغلی در دو سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: برخی ها در محافل خصوصی و عامه مردم برای کسب رای در زمین دشمن بازی می کنند و این آمار را زیرسوال می برند.
دکتر هاشمی افزود: این افراد می گویند که ایجاد این تعداد فرصت شغلی قابل لمس نیست اما آنان می توانند با مراجعه به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که این تعداد شغل در سامانه آنان ثبت شده و قابل راستی آزمایی نیز است، به حقیقت موضوع دست یابند.
وی اضافه کرد: البته ما خواستار آن هستیم به جای 40 هزار شغل 80 هزار شغل که مطالبه و دغدغه امروز خانواده ها و جوانان است، ایجاد کنیم اما مسائل و مشکلات کشور را نیز نباید نادیده گرفت.
دکتر هاشمی تصریح کرد: امروز همه مسئولان وظیفه دارند با کار و تلاش مضاعف و حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، فرصت های شغلی بیشتری را برای جوانان گلستان فراهم کنیم.
استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه این استان در مسیر توسعه قرار دارد، گفت: امروز برای رسیدن به توسعه همه جانبه و متوازن گلستان، مجموعه مدیران، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در کنار هم هستند.
وی افزود: با اعتباراتی که در جریان سفر ریاست جمهوری برای گلستان تصویب شده و نیز حضور خوب بخش خصوصی در طرح های اقتصادی و تولیدی، امیدواریم روند توسعه این استان شتاب بیشتری بگیرد.
وی اضافه کرد: امروز برای رسیدن گلستان به توسعه، نیاز به وحدت، همدلی و همسویی بیشتر احساس می شود که بایستی مورد توجه همه گروه ها و جریان ها قرار گیرد.
استاندار گلستان همچنین با بیان اینکه مناطق شرق استان در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و از این حیث کمتر توسعه یافته است، گفت: همه تلاش بنده و مدیران استان، جبران محرومیت ها و رفع عقب ماندگی های این منطقه است.
دکتر هاشمی افزود: در نگاه بنده هیچ تفاوتی بین شرق، غرب و مرکز استان نیست و توسعه متوازن بایستی شامل همه بخش های گلستان و مردمان آن شود.
وی گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری سهم گنبدکاووس 1100 میلیارد ریال اعتبار مستقیم بوده و افزون بر سه هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز به صورت غیرمستقیم درقالب اجرای طرح های مشترک با دیگر شهرستان ها بویژه در حوزه آبرسانی و زهکشی اراضی و یا تکمیل سد می باشد.
دکتر سید مناف هاشمی اضافه کرد: علاوه بر این از محل 10 پروژه دیگری که پس از سفر ریاست جمهوری و مصوبات آن به تصویب رسید، قطعا سهم خوبی به گنبدکاووس داده می شود که راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و افزایش اعتبار برای احداث جاده موسوم به نفت نیز جزیی از آن است.
به گفته وی، دستور راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شده است.
استاندار گلستان همچنین با گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت که با وجود سنگ اندازی و توطئه های زیادی که دشمنان و استکبار جهانی علیه انقلاب طی 40 سال گذشته انجام داده اند اما موفقیت ها و دستاوردهای نظام جمهوری ما در حوزه های مختلف زیاد می باشد.
دکتر هاشمی افزود: ما باید ایام فجر پیروزی انقلاب را متفاوت تر از گذشته جشن بگیریم زیرا انقلاب ما انقلاب تغییر قدرت و حاکم نبود بلکه انقلاب فرهنگی و اسلامی و انقلاب غلبه مستضعفین بر مستکبران بود.
وی ادامه کرد: ما برای پیروزی انقلاب اسلامی خون زیادی داده ایم و اکنون نیز برای حفظ آن خون می دهیم زیرا دشمنان کوردل نمی خواهند موفقیت ها و پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی را ببینند و البته از این موفقیت ها نگران هستند.
استاندار گلستان، وحدت و همبستگی ملی را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: در حوزه زیرساخت ها و امکانات رفاهی مثل آب، برق، گاز، تلفن، خانه بهداشت، مدرسه و راه و دیگر خدمات ارائه شده توسط نظام جمهوری اسلامی به مردم به هیچ وجه قابل قیاس با دوران رژیم شاهنشاهی نیست.
وی تصریح کرد: ما باید به خدمات ارائه شده و موفقیت هایی که نظام جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته به دست آورده و نیز خودکفایی هایی که دربرخی بخش ها عاید کشور شده، افتخار کنیم و چگونگی رسیدن به این موفقیت ها را به نسل آینده بگوییم.
دکتر هاشمی در ادامه گفت: اگرچه ممکن است برخی اختلاف نظرها بین مسئولان ما وجود داشته باشد اما همگی آنان در اصول کلی نظام با هم یکی هستند و نمی گذارند تا دشمنان پس از نا امیدی در جنگ نظامی، اکنون در جنگ اقتصادی و ایجاد نارضایتی و اختلاف بین مردم موفق شود.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم نیز یک طرح حوزه آب روستایی و گازرسانی به سه روستای بخش داشلی برون گنبدکاووس افتتاح و عملیات اجرایی احداث یک گلخانه در این شهرستان آغاز شد.
 

رییس جمهوری دستور اجرای راه آهن گرگان_مشهد را صادر کرد

 

رییس جمهوری دستور اجرای راه آهن گرگان_مشهد را صادر کرد

 

رییس جمهوری دستور اجرای راه آهن گرگان_مشهد را صادر کرد

 

رییس جمهوری دستور اجرای راه آهن گرگان_مشهد را صادر کرد

 



تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 579
  • کد خبر : 56824