عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

استاندار گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ؛

شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

استاندار گلستان با اشاره به افتتاحات و سرمایه گذاری های صورت گرفته در سالجاری خصوصاً در سفر رییس جمهوری به گلستان و دهه مبارک فجر ، اظهار کرد: خوشبختانه شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است و روند رو به رشد گلستان ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان, دکتر سید مناف هاشمی در یکصد و چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن تقدیر از مردمی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پر شور داشتند ، تصریح کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد اما نباید دستاوردهای ارزشمند ۴۰ ساله انقلاب را زیر سوال برد و همه باید تلاش کنند از میزان مشکلات مردم بکاهند.
وی با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا از این شرایط بحرانی عبور کنیم یادآور شد: تلاش داریم قیمت اقلام اساسی مورد نیاز مردم را کنترل نماییم و تمام تلاش مان را می کنیم مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود در شب عید با مشکل مواجه نشوند.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه رتبه گلستان در ارائه تسهیلات رونق تولید تا جلسه پیشین به چهارم تنزل یافته بود،  گفت: خوشبختانه با همکاری بانک ها در حال حاضر گلستان با پرداخت ۵۹۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پس از استان البرز با ۷۱۴ میلیارد تومان رتبه دوم را در سطح کشور کسب کرده است.
دکتر هاشمی ادامه داد: رتبه دوم استان در ارایه تسهیلات رونق تولید نشان می دهد شناخت خوبی از ظرفیت های استان بوجود آمده که می توان به آن رونق بخشید.
وی افزود: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران در ۹ ماهه نخست سال گذشته در حالی که جمعیت بالای ۱۰ سال استان یک میلیون و ۴۶۶ هزار نفر بود ،نرخ بیکاری ۱۲.۷، تعداد شاغلین ۴۹۰ هزار نفر و تعداد بیکاران ۷۴ هزار نفر بود اما در ۹ ماهه نخست سال جاری جمعیت بالای ۱۰ سال یک میلیون و ۴۸۱ نفر شده، نرخ بیکاری استان ۹.۶ ، تعداد شاغلین ۵۴۲ هزار نفر و جمعیت بیکار به ۵۶ هزار نفر کاهش یافته است که این نشانگر تلاش های صورت گرفته در مسیر ایجاد اشتغال است.
وی همچنین پیرامون مشکل یکی از تولید کنندگان استان خاطر نشان کرد: کارخانه های شن و ماسه حتما با فاکتور, خرید و فروش نمایند تا روند مسایل مالیاتی آنها دچار مشکل نشود.
 استاندار گلستان همچنین جهت رفع مشکلاات حوزه آرد و نان خواستار تشکیل کمیته ۴ نفره جهت بررسی نیاز نانوایی های استان به آرد و میزان ارایه به آنها شد تا هم مشکل تامین آرد و هم مشکل نانوان مرتفع شود و مردم نیز با مشکل مواجه نشوند.
همچنین در این جلسه قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در کارگروه تسهیل استان ارائه کرد.
لازم به ذکر است در یکصد و چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل مشکلات حوزه آرد و نان و در عین حال مسائل دو واحد تولیدی پیرامون مالیات و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش بررسی شد و دستورات لازم در جهت رفع مشکلات آنان به تصویب رسید.

شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

 

شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

 

شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

 

شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

 

شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

 

شاخص های اقتصادی استان رو به بهبود است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .