عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خانواده مهمترين نقش را در پيشگيري و مبارزه بامواد مخدر دارد


خانواده مهمترين نقش را در پيشگيري و مبارزه بامواد مخدر دارد

خانواده مهمترين نقش را در پيشگيري و مبارزه بامواد مخدر دارد

استاندار گلستان گفت: خانواده مهمترين نقش را در پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر دارد و از اين رو بايد خانواده ها را بيشتر حساس كنيم و با كارهاي فرهنگي ارتباط بيشتري برقرارشود.

دكتر"حسن صادقلو" دراولين جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان كه با حضورجزيني قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سالن همايشهاي استانداري برگزارشد، اظهار داشت: مدرسه وجامعه گام هاي بعدي است كه براي جلوگيري از اين مواد شوم در استان بايستي اقدام هاي پيش بيني شده و پيشگيرانه صورت گيرد.

وي دردرجه اول به داشتن يك آمار قطعي و روشن درراستاي اين موضوع تاكيد كرد و افزود: آمارها از يك شرايط گنگي و تاريكي برخوردار است.

استاندار ادامه داد: متاسفانه در گزارش هاي قبلي اعلام شده است كه استان ما از اين مواد شوم كاملا پاك شده است ونزديك به سفيدي است ولي واقعيت ها در جامعه چيز ديگر ملموس است وما وضعيت خوبي از اين جهت نداريم.

وي اضافه كرد: بايد ها ونبايدها وهر اقدام پيش بيني شده وپيشگيرانه بايستي مبتني بر داشتن يك آمار قطعي وروشن باشد.

صادقلو ادامه داد: پيشگيري و نجات بخشي در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اقدامات ضروري است.

استاندار گلستان با اشاره به اينكه استان ما با توجه به موقعيت جغرافيايي تا حدودي كريدور انتقال است، بيان داشت: حساسيت و ظرفيت جلوگيري از كريدورانتقال شدن نسبت به مواد را از استان بايد بزدايم و اين يك نقطه حساس است.

مقام عالي دولت در استان گفت: مواد مخدريك موضوع اساسي كشور و به تبع آن استان است و براين موضوع بسيار حساس و باورمند هستيم وبراي پيشگيري، درمان و جلوگيري و شرايط پاك كردن استان ازهيچ تلاشي دريغ نخواهيم كرد.

وي داشتن يك سند جامع تامين امنيت در استان،استفاده از ظرفيت هاي پژوهشي و برش منطقي و محلي آن در استان و مبارزه با پولشويي به عنوان يك موضوع وسوسه انگيز و تحريك زا كه به واسطه مهاجرت اتفاق مي افتد تاكيد كرد.

وي بيان كرد: بررسي عوامل اعتياد مهم تر از خود اعتياد است كه بايد يك كار پژوهشي بزرگ روي اين موضوع صورت پذيرد.

صادقلو نقش سمن ها را در اين مسئله مهم برشمرد و افزود:بايستي بررسي شود كه چگونه از اين ظرفيت بهترو به نحو احسنت در راستاي مبارزه با مواد مخدراستفاده شود.

استاندار گلستان تفسير قانون و اطلاع يافتن از قانون را يكي از خلاء هاي نهادها وسازمانهاي مرتبط برشمرد و اظهارداشت:اگر خلاء قانوني و تفسير قانوني يا اعتبارات مالي وپشتيباني واختيارات كلان براي مبارزه با مواد مخدر در درون استانها كمتر وجوددارد بايد بررسي شود و همچنين در برون استاني بايد يك رويكرد باز بينانه صورت گيرد.

صادقلو  همچنين بر استفاده از فنون وامكانات نوين روز درپيشگيري از اين مواد افيوني در دل فرد، خانواده و اجتماع تاكيد كرد.

وي تاكيد كرد: بايد در اتاق فكراستان اين موضوع فعال و برجسته شود و بايد ها و نبايد ها و موارد مختلف آن در نظر گرفته شود.

صادقلو بر داشتن دو زون مركز درماني درشرق وغرب استان تاكيد كرد و اضافه كرد: بايد بستر اوليه درمان و باز پروري درهمه شهرستانها تعبيه شود و براي توزيع اساسي درمان دو زون اصلي دردو نقطه غرب و شرق استان مثل مركز درماني توسكستان گرگان در نظرگرفته شود.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .