عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید نگاه ما به وضعیت آب استان نگاهی بحرانی باشد

استاندار گلستان:

باید نگاه ما به وضعیت آب استان نگاهی بحرانی باشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

باید نگاه ما به وضعیت آب استان نگاهی بحرانی باشد

 استاندار گلستان در اولین جلسه ی شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار کرد: شرایط موجود آب در استان شرایطی ویژه است و نگاه ما به وضعیت آب استان باید به گونه ای باشد که گویی در شرایط بحرانی قرار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه ابتدا باید مسئله شناسی استان را در راستای حفاظت آب اهم و مهم کنیم، تصریح کرد: باید اراده ی جمعی به اجرا و هماهنگی جهت اقدامات شورای حفاظت از آب استان وجود داشته باشد.

وی افزود: استمرار این جلسات از اهمیت بالایی برخوردار است و آب منطقه ای استان باید با دسته بندی پیشنهادات و نقطه نظرات شورا سبب شود خروجی ملموسی جهت ارتقا وضعیت آب استان ایجاد شود.

همچنین در ابتدای این جلسه مدیرعامل آب منظقه ای استان گلستان با اشاره به تدوین دستورالعمل این شورا گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب استان ارائه کرد و افزود: متوسط بارندگی استان از مهر ماه سال جاری تا پایان بهمن ماه تنها 180 میلی متر بوده که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته 3 /1 درصد کمتر بوده است.

حیدریان از وجود 20 هزار حلقه چاه مجاز در استان خبر داد و افزود: از این تعداد تنها 4 هزار حلقه چاه برقی و مابقی دیزلی هستند و مسائلی نظیر تغییر الگوی کشت می تواند تاثیر بسزایی در آینده آبی استان داشته باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه اعضای شورای حفاظت از آب استان به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند و به مسائلی نظیر نصب کنتور های هوشمند و حجمی بر روی چاههای مجاز، انسداد چاههای غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت های چاههای غیر مجاز، توقیف دستگاههای حفاری غیر مجاز، تنظیم سوخت چاهها تشکیل شورای حفاظت منابع آب شهرستان ها، جلوگیری از هدر رفت آب، بررسی تهدیدها و آسیب های آب در سال آینده با پیوست اجتماعی، توجه به سند 1420 استان و ... اشاره کردند.

 

باید نگاه ما به وضعیت آب استان نگاهی بحرانی باشد

 

باید نگاه ما به وضعیت آب استان نگاهی بحرانی باشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1188
  • کد خبر : 7071