عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادقلو: ارتش جایگاه تابناکی در پیروزی انقلاب و دفاع از این سرزمین دارد


صادقلو: ارتش جایگاه تابناکی در پیروزی انقلاب و دفاع از این سرزمین دارد

صادقلو: ارتش جایگاه تابناکی در پیروزی انقلاب و دفاع از این سرزمین دارد

 استاندار گلستان گفت: ارتش جایگاه تابناکی در پیروزی انقلاب ، تداوم بخشی آن و دفاع از این سرزمین دارد و چهره های درخشانی را به صحنه آورده که همه مدل هستند و روش آنها سیره است.

"حسن صادقلو" پیش از ظهر روز یکشنبه در جمع تعدادی از اساتید و دانشجویان برتر دافوس آجا اظهار کرد: یکی از خلأهای ما نپرداختن به سیره این مدل هاست که باید با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گلستان به لحاظ طبیعی، انسانی، شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایرانی کوچک است افزود: قومیت های متفاوت و گوناگونی که در استان وجود دارد موجب ایجاد فرهنگهای مختلف شده که استان را دارای ویژگی های خاصی کرده است.

استاندار گلستان بیان داشت: اگرچه گلستان یک استان نوپا و تازه بنا شده است اما به دلیل وجود شرایط خاص اقلیمی، قومیتی، اجتماعی و ... قابلیت پایلوت شدن برای مدل سازی ایران بزرگ به لحاظ توسعه ای را داراست.

دکتر صادقلو به تشریح موقعیت استان گلستان در منطقه به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... پرداخت و گفت: استان گلستان با 20هزار و 400 کیلومتر مربع وسعت و یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت، استانی مهاجرخیز است.

وی ادامه داد: همچنین گلستان به لحاظ گذر تاریخی و جنگها و اتفاقاتی که در طول تاریخ در آن رخ داده دارای موقعیت خاصی است و همواره یک گذرگاه و محل عبور برای رسیدن به ایران مرکزی بوده است.

استاندار افزود: وجود قریب به 1300 تپه در استان نشان دهنده موقعیت جنگی و نظامی آن می باشد که بیشتر آنها در دوره صفویه ایجاد شده و دست ساز است و برای علائم نظامی و سنگر مورد استفاده قرار می گرفته اند که البته جای تحقیق و دارد.

تعدادی از اساتید برجسته و دانشجویان برتر دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس آجا) پیش از ظهر امروز ( یکشنبه) با استاندار گلستان در دفتر کار وی دیدار کردند .


تأیید کننده خبر : بخشی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1362
  • کد خبر : 752