عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مانور اطفای حریق در گلستان و جنگل‌های بلوط برگزار می‌شود

ابتکار:

مانور اطفای حریق در گلستان و جنگل‌های بلوط برگزار می‌شود

مانور اطفای حریق در گلستان و جنگل‌های بلوط برگزار می‌شود

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور از برگزاری مانور اطفای حریق در جنگل گلستان و جنگل‌های بلوط جنوب و جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: این اقدام با هدف هماهنگ کردن دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از محیط زیست، معصومه ابتکار افزود: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور اقدام اصلی که برای اطفای حریق در عرصه‌های طبیعی صورت گرفته همکاری و هماهنگی با سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور بوده است.

وی گفت: همچنین مسئولیت هماهنگی بین استان‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله هلال‌ احمر، ستاد مدیریت بحران و محیط‌ زیست نیز به عهده ما بوده است زیرا بخش‌های مختلف برای اطفای حریق باید هماهنگی داشته باشند.

ابتکار افزود: بر همین اساس پیشنهاد ما این بوده است که در جنگل گلستان و در استان‌هایی که جنگل‌های بلوط دارند مانوری برای هماهنگی بیشتر برای تعریف رویه‌های اجرایی اطفای حریق برگزار شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور یادآور شد: همچنین پیگیر تامین اعتبارات هستیم تا انشا‌‌‌ءالله اعتبارات مورد نیاز استان‌ها در خصوص تهیه تجهیزات اطفای حریق نیز تامین شود.

هرساله با آغاز فصل گرم و افزایش سفرهای درون شهری و طبیعی، احتمال بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی کشور نیز بیشتر می‌شود و همانطور که در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم مناطقی همچون زاگرس، میانکاله و جنگل گلستان در بهار و تابستان دچار حریق شده‌اند. با این وجود هنوز تجهیزات کافی برای خاموش کردن آتش در جنگل وجود ندارد و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور به دنبال تامین اعتبار برای خرید این تجهیزات است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1136
  • کد خبر : 7989