عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برخی رسانه ها برای تخریب دولت دست به نقد هتاکانه می زنند

دربیکی:

برخی رسانه ها برای تخریب دولت دست به نقد هتاکانه می زنند

برخی رسانه ها برای تخریب دولت دست به نقد هتاکانه می زنند

 مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها برای فرو ریختن زیر ساخت های دولت دست به نقدهایی می زنند که سازماندهی شده و هتاکانه است.

بابک دربیکی روز پنجشنبه در  حاشیه مراسم دومین جشنواره روابط عمومی های برتر استان گلستان ابراز داشت: برخی ها ممکن است جریانی را مورد نقد قرار دهند ولی ممکن است افرادی با یک هدفمندی خاصی در رسانه ها جریان سازی ایجاد کنند و به سمت دروغ و تهمت کشیده می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت این است که به نقد ها جواب دهد، اظهار داشت: دولت به نقدها جواب می دهد و این در صورتی است که نقد ها به صورت منصفانه و کاملا بی طرف انجام شده باشد و همچنین مصداق ها باید مورد بررسی قرار گیرد.

دربیکی اذعان داشت: وظیفه رسانه ها است که با نگاه انتقادی به دولت نگاه کنند چرا که دولت بازتاب مشکلات را باید در جایی ببیند و البته دولت هم به دنبال این نیست که جلوی نقد را بگیرد.

وی ادامه داد: در رسانه ها باید نقد وجود داشته باشد و آنان با نقد به وظیفه اصلی خود عمل می کنند و اگر نقد را از رسانه ها بگیریم آن رسانه دیگر جذابیتی نخواهد داشت.

در بیکی با اشاره به موضوع سگهای زرد اظهار داشت: موضوع سگهای زرد که در رسانه تکرار می شد یک دروغ مطلق بود چرا که وزراتخانه در برابر آن نه پولی داده بود و نه اختیاری در این حدود گذاشته بود و متاسفانه این موضع را آنقدر در جامعه تکرار می کردند که جامعه هم باورش شده بود.

وی با بیان اینکه نقد منصفانه را مردم تعیین می کنند، عنوان داشت: نقد منصفانه را ما نباید تعیین کنیم بلکه جامعه انصاف را تعیین می کند و اصولا دولت هم وظیفه دارد نقد را بپذیرد و فضای آن را در رسانه ها فراهم کند فارغ از اینکه بخواهد بداند این نقد به سمت و سوی چه کسی می رود.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد را برای کشور واجب دانست و بیان داشت: نقد در جامعه واجب است و باید کل جامعه آن را بپذیرد ولی متاسفانه بسیاری از رسانه ها در کشور با مسائل به طور سیاسی برخورد می کنند.

وی افزود: این هدفمندی های سیاسی در رسانه های کشور وجود دارد و این به این دلیل است که در کشور احزابی وجود ندارند و این رسانه ها جای احزاب بازی می کنند و طبیعتا نگرش هایی هم به وجود می آید.

وی با بیان اینکه فضای نقد برای همه باید یکسان باشد عنوان داشت: عدالت باید برای همه رسانه به طور یکسان اجرا شود و چرا باید یک رسانه از رسانه دیگر برتر باشد اطلاعاتی داشته باشد که دیگران ندارند و از این اطلاعات علیه دیگران استفاده کند و در واقع این یک نوع سوء استفاده از جریان حاکمیت است.

دربیکی در ارتباط با این سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه ماهواره ها تاثیری بر هویت ندارند به خبرنگاران گفت: هیچ وقت نمی توان جلوی تکنولوژی را در جامعه گرفت چرا که مردم دوست دارند با ابزار ها و تکنولوژی های روز آشنا شوند بلکه باید تلاش کنیم تا بتوانیم در تولید محتوا موفق باشیم.

وی اضافه کرد: ما دارای سابقه تاریخی بسیار خوبی هستیم و می توانیم با استفاده از ابزارهای خوبی که در اختیار داریم تولید محتوا بر اساس نیاز مردم در جامعه داشته باشیم چرا که در حال حاضر ابزارهایی که در اختیار دشمنان است در اختیار ما نیز است.

وی ابراز داشت: اساسا ما نمی دانیم برنامه هایمان را برای چه کسی می سازیم و مخاطب به دلیل اینکه دارای آگاهی است و به ابزارهای مختلفی دسترسی دارد می تواند برنامه های دیگری غیر از برنامه های ما را انتخاب کند و قطعا رئیس جمهور موافق شبکه های ماهوراه ای نیست بلکه عقیده دارد برنامه ها مطابق مصداق های مردمی تولید شود.

 


تأیید کننده خبر : دنکوب
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .