عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تغییرات متناسب با نظام سلامت در حوزه آموزش عملیاتی می شود

هاشمی:

تغییرات متناسب با نظام سلامت در حوزه آموزش عملیاتی می شود

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان سال جاری، در حوزه آموزش، تغییرات متناسب با نظام سلامت، عملیاتی می شود.

 دکتر "سیدحسن هاشمی" بامداد یکشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: همدلی و قوت برای اجرایی شدن تصمیمات و برنامه های دولت تدبیر و امید مورد نیاز است.

 به گفته وی، آن چه باید رخ دهد، امروز مقدمه کارهاست و امیدواریم در پیشگیری و حوزه بهداشت و سلامت، بسته های متعدد هدفگیری در کلان شهرها و شهرهای کوچک و بزرگ محروم به خوبی انجام شود.

 وی تصریح کرد: بنا داریم پزشک و متخصص و مکمل های دارویی را تأمین کنیم تا خدمات برای روستا و حاشیه شهرها بهتر شود.

 وی ادامه داد: تا به امروز در کل کشور چهار بسته حمایتی در حوزه بهداشت و سلامت عملیاتی شده است.

 هاشمی با اشاره به سخنان رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروهای تحت پوشش بیمه از 180 قلم به 276 قلم و حمایت دولت از 50 درصد به 70 درصد رسیده و در بخش هایی که 70 درصد حمایت می شد، به 90 درصد افزایش یافته، اما هم چنان معتقدیم با وجود این حمایت 90 درصدی دولت، باز هم برای برخی خانواده ها به خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مشکلات وجود دارد و بنا داریم تا به خوبی از این اقشار حمایت کنیم.

 وزیر بهداشت افزود: زایمان طبیعی بدون هزینه، ماندگاری پزشکان در 560 بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی کشور که این مسئله به خصوص در ابتدای شب تا صبح روز بعد احساس می شد، از دیگر بسته های حمایتی است و بقیه بسته های حمایتی نیز بزودی عملیاتی می شود.

 به گفته هاشمی، انتظار ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت این نبود که به سرعت به این موفقیت ها برسیم، اما علاقه به خدمت رسانی از سوی کارکنان باعث شد تا از برنامه نیز جلوتر باشیم و پیش بینی ما در رسیدن به نقطه هدف، چهار تا پنج ماه بعد از آغاز اجرای برنامه بود، اما در این شرایط نیز باید مراقبت کنیم تا با توجه به گرفتاری هایی که داریم کارها به نحو احسن انجام شود.

 وی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما که شرمنده مردم هستیم، فضاهای نامناسب است که باید آن ها را ارتقاء دهیم و در بخش تجهیزات برنامه ریزی کرده ایم تا همه امکانات بیمارستانی سراسر کشور تا پایان سال فراهم شود و مردم نیز که تاکنون شهد شیرین این خدمت دولت و رییس جمهور را چشیده اند هم چنان این روند برایشان ادامه داشته باشد.

 وی یادآور شد: البته از مردم هم می خواهیم در این راه، صبوری و تحمل داشته باشند زیرا این کار موقتی نیست و حداقل تا پایان دولت تدبیر و امید ادامه خواهد داشت.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1119
  • کد خبر : 857