عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مرکز توليد داروهای نو ترکيب در استان گلستان افتتاح شد

با حضور وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکی :

مرکز توليد داروهای نو ترکيب در استان گلستان افتتاح شد

مرکز توليد داروهای نو ترکيب در استان گلستان افتتاح شد

 با حضور وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استاندار گلستان، شرکت تحقيقاتی و توليدی آريا تيناژن،(شرکت توليد داروهای نوترکيب) به طور رسمی در شهرک صنعتی آق قلا استان گلستان افتتاح شد.

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن آرزوی موفقيت برای مدير و کارکنان اين شرکت توليدی گفت: اين شرکت باعث افتخار و غرور هر ايرانی است و اميدواريم هر سال داروهای جديدی توليد کنيد.

  دکتر حسن قاضی زاده هاشمی خطاب به مدير و کارکنان اين شرکت توليدي افزود: شما کار بسيار با ارزشی کرديد و اميدواريم هم بازارهای جهانی را فتح کنيد و هم در متقاعد کردن جامعه پزشکی کشور برای استفاده و معرفی اين دارو موفق باشيد.

 وی با بيان اينکه بايد جامعه پزشکی را برای استفاده از محصولات دارويي داخلی متقاعد کرد تصريح کرد: کمپانی های بين المللی برای عرضه محصولات توليدی خود حرفه ای عمل می کنند و در دانشگاهها و بيمارستان های مختلف دنيا تبليغات زيادی برای داروهای خود انجام مي دهند.

 وی ادامه داد: آنها سالها کار کرده اند تا محصول توليدی خود را عرضه کنند و ما هم بايد در اين بخش تلاش کنيم تا داروهای توليد داخل در بازارهای داخلي و جهانی عرضه و مورد استفاده قرار گيرند

 رئيس شرکت تحقيقاتی توليدی آريا تيناژن در اين مراسم با اشاره به روند ساخت و اهداف راه اندازی اين شرکت توليدی گفت: اين شرکت با هدف گام برداشتن جهت اعتلای ملی با اعتبار حدود 10 ميليارد تومان و با مشارکت شماری از اساتيد دانشگاه تاسيس شد.

 دکتر شهبازی افزود: با بيان اينکه محصول اين شرکت، توليد داروهای نوترکيب برای درمان بيماران سرطانی است تصريح کرد: هم اکنون قرار داد صدور دارو با سه کشور سوريه، ويتنام و بلاروس امضاء شده و با کشور ترکيه نيز در حال مذاکره برای صدور دارو به آن کشور هستيم.

 وی با بيان اينکه فرمولاسيون ساخت داروهای نوترکيب اين شرکت صد در صد مانند نمونه برند اصلی شرکت خارجی آن است و تمام مشخصات فرمولاسيون برند اصلی را دارا است گفت: اين دارو يکی از داروهای ضروری و اصلی برای شيمی درمانی بيماران سرطانی است و استقبال پزشکان از اين دارو بسيار خوب بوده است.

 وی تاکيد کرد: ما توانستيم دانش توليد اين دارو را در يک منطقه دور افتاده و محروم و با حداکثر استانداردهای بين المللی بومی سازی و فرآيند و راندمان دارو را به لحاظ کيفيت و قيمت با برند های جهانی عرضه و با آنها رقابت کنيم.

 دکترشهبازی با تاکيد بر اينکه در مطالعات بالينی که از محصول اين شرکت انجام شده کاهش درد در دوره های شيمي درمانی تائيد شده است يادآور شد: برنامه ما اين است که در سال اول حدود 50 درصد بازار کشور ر و برای سال های بعد حدود 70 درصد بازار کشور را تحت پوشش قرار دهيم.

 وی با بيان اينکه هدف اين شرکت نگاه جهانی در توليد دارو است و ضمن تامين نياز کشور برای صادرات جهانی برنامه ريزی کرده ايم ابراز اميدواری کرد : با حفظ کيفيت بتوانيم سه تا پنج درصد بازار جهانی اين دارو را برای کشور داشته و در جهت اشتغالزايی و توسعه ملی گام برداريم.

تعدادی از نمايندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رئيس دانشگاه علوم پزشکي گلستان و معاونان و مديران اين دانشگاه نیز در این مراسم حضور داشتند.

مرکز توليد داروهای نو ترکيب در استان گلستان افتتاح شد

 مرکز توليد داروهای نو ترکيب در استان گلستان افتتاح شد


تأیید کننده خبر : بخشی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1920
  • کد خبر : 862