عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دو هزار خانه بهداشت تا پایان سال جاری در کشور ساخته می شود


دو هزار خانه بهداشت تا پایان سال جاری در کشور ساخته می شود

دو هزار خانه بهداشت تا پایان سال جاری در کشور ساخته می شود

  وزیر بهداشت وآموزش پزشکی گفت: تا پایان سال جاری دو هزار خانه بهداشت در کشور ساخته، تجهیز و تعمیر می شود و شبکه های بهداشت و درمان به ویژه در حاشیه شهر های بزرگ توسعه می یابد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: هشت میلیون و 500 هزار نفر در حاشیه شهرها زندگی می کنند در حالی که هیچ گونه خدمات بهداشتی در این مناطق وجود ندارد و این مساله در حاشیه شهرهای زیارتی شدت بیشتری دارد.

 وی در ادامه افزود: وزارت بهداشت قصد دارد خدمات بهداشتی خود را در حاشیه شهرها گسترش دهد و خدمات دولت در حوزه بهداشت و آموزش ادامه پیدا می کند.

 وزیر بهداشت و علوم پزشکی در ادامه با بیان این که مردم در حوزه بهداشت و درمان مشکل دارند گفت: رهبری معظم انقلاب و همه سران سه قوه در گسترش خدمات در حوزه سلامت اتفاق نظر دارند و رییس جمهور محترم در سخت ترین شرایط دولت بخش مهمی از اعتبارات را در حوزه سلامت آآورده است و این نشان دهنده توجه ویژه دولت به این بخش است .

 

رییس جمهور به پایدار کردن اعتبارات بخش طرح تحول سلامت تاکید دارند

 وی با اشاره به این که رییس جمهور به پایدار کردن این اعتبارت با کمک مجلس امیدوار هستند، گفت: تاکید ریاست جمهوری بر این است که اگر نتوانیم بخشی از اقدامات را در این دولت انجام دهیم اما این کار را که در بخش بهداشت و درمان و تحول نظام سلامت آغاز کرده ایم را ادامه می دهیم .

 قاضی زاده هاشمی در ادامه تصریح کرد: مشکلات ما نیز در اجرای این نظام تحول زیاد است و پزشکان و پرستاران و کادر اجرایی در این طرح واقعا در حال ایثار هستند و علیرغم این که حقوق و مزایای خود را به مدت چندین ماه دریافت نکرده اند اما در حال تلاش هستند.

 وی افزود: آمارها نشان می دهد 700 هزار نفر زیر خط فقر زندگی می کنند که باید بیشتر درآمدشان را برای بیماری بپردازند و این رقم واقعا بسیار بالا وبرای مردم سنگین است و ما در تلاش هستیم ظرف شش ماه آینده حلقه ای دیگری نیز به این طرح اضافه شود و خدمات افزایش یابد.

 

10 هزار میلیارد تومان صرف استعمال دخانیات ایرانیان درسال است

 وی با بیان این که بخش عمده ای از کار ما باید متوجه پیشگیری و بهداشت عمومی باشد گفت: 10 هزار میلیارد تومان در سال مردم کشور صرف استعمال دخانیات می کنند و خود را به سمت بیماری سوق می دهند که باید فرهنگ سازی در این زمینه صورت پذیرد.


تأیید کننده خبر : بخشی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1418
  • کد خبر : 863