عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توصیه وزیر کشور به رعایت قانون و پایبندی به مسائل اخلاقی در عرصه انتخابات


توصیه وزیر کشور به رعایت قانون و پایبندی به مسائل اخلاقی در عرصه انتخابات

توصیه وزیر کشور به رعایت قانون و پایبندی به مسائل اخلاقی در عرصه انتخابات

 وزیر کشور با بیان اینکه قانون در موضوع انتخابات فصل الخطاب است و با تأکید بر پایبندی به اصول اخلاقی در عرصه انتخابات گفت: همه مردم، استانداران، فرمانداران، نامزدها، احزاب و دستگاه های اجرایی و نظارتی را به رعایت قانون در انتخابات توصیه می کنم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ دکتر رحمانی فضلی در حاشیه همایش استانداران در جمع خبرنگاران ، موضوع انتخابات را از بزرگ ترین و مهم ترین مسائل در زمینه سیاست داخلی کشور عنوان کرد و گفت : باید دقت کنیم که مقدمات این امر خیر و این مهم خدای ناکرده آن گونه نباشد که آثار زیانبار سیاسی و اجتماعی را در کشور به همراه داشته باشد .

وزیر کشور درخصوص تغییر و تحولات استانداران گفت : بحث جابجایی مدیران یک امر کاری در همه دولت ها بوده و هست و تا کنون برنامه ای نداشتیم و نداریم و اگر هم تغییری داشته باشیم متناسب با شاخص ها عمل می کنیم.

رحمانی فضلی همچنین درباره حادثه مهاباد گفت: این مسئله از جنبه های مختلف قابل بررسی است و یک موضوع شخصی محسوب می شود.

رحمانی فضلی با اشاره به فضاسازی رسانه ای معاندان و ضدانقلاب گفت: دشمنان قصد داشتند این مسئله را از یک موضوع شخصی به یک موضوع امنیتی سیاسی تبدیل کنند و در این مسیر اعلام کردند یک عنصر امنیتی در این میان مطرح بوده است در صورتی که چنین مسئله ای اصلا در میان نبوده است و عملا معاندان با تهییج افکار عمومی زمینه ای فراهم کردند که عده ای با تعرض به هتل آن را آتش بزنند و البته افراد زیادی هم برای کنجکاوی جمع شدند.

وی گفت : تلاش کردیم با همکاری افراد معتمد و متنفذ منطقه و همچنین همراهی سپاه، نیروی انتظامی و صدا و سیما این مسئله را کنترل کنیم .

وزیر کشور گفت: علیرغم زخمی شدن 21 مامور در جریان این حادثه ، پرسنل نیروی انتظامی با همراهی، خویشتنداری ، درایت و همکاری که با مردم داشته اند مردم را به آرامش دعوت کرده و توانستند شرایطی را به گونه رقم بزنند که امکان ورود معاندین به صحن وجود نداشته باشد.

 

توصیه وزیر کشور به رعایت قانون و پایبندی به مسائل اخلاقی در عرصه انتخابات

 

وزیر کشور: برگزاری انتخابات بزرگ ترین کار سیاست داخلی مجموعه وزارت کشور است
همایش استانداران سراسر کشور عصر امروز با سخنان دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به کار خود پایان داد .

دکتر رحمانی فضلی در جمع بندی مباحث مطرح شده در همایش یک روزه استانداران سراسر کشور گفت : استانداران در جلسات ستاد انتخابات استان ها فرایند انتخابات را به طور دقیق بررسی کنند .

وزیر کشور خطاب به استانداران گفت : برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آمادگی کامل داشته باشید و با دقت اعضای هیأت های اجرایی و نظارت را از بین افراد بی طرف انتخاب کنید .

دکتر رحمانی فضلی گفت: بعنوان مجموعه وزارت کشور از حقوق همه نامزدها در چارچوب قانون دفاع خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت حق احدی در روند انتخابات ضایع شود .

وزیر کشور از استانداران خواست از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد فعالیت های اجتماعی در استان ها بویزه دربخش بانوان و جوانان به طور مطلوب و موثر استفاده کنند .

دکتر رحمانی فضلی در پایان با تشکر از تلاش استانداران در اداره امور مناطق تحت مسئولیت خود بویزه سفرهای استانی دولت گفت : شما به عنوان نماینده عالی دولت در استان ها با وحدت ، همدلی و تعامل شاکر موقعیت خود با خدمت صادقانه به مردم باشید .

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .