عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » موزه روستایی باید عامل پیام رسانی و همگرایی باشد

استاندار گلستان:

موزه روستایی باید عامل پیام رسانی و همگرایی باشد

موزه روستایی باید عامل پیام رسانی و همگرایی باشد

 استاندار گلستان در جلسه بررسی طرح عملیاتی احداث موزه روستایی در استان گلستان اظهار کرد: جوهره موزه پیام رسانی است و با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان باید موزه روستایی با روح همگرایی ایجاد گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به جمعیت روستایی استان، تصریح کرد: 49 درصد جمعیت استان روستایی هستند و ما از نظر جمعیت، سومین استان روستایی کشور محسوب می شویم و از این نظر باید هویت روستایی در استان حفظ شود.

وی افزود: از بین رفتن هویت روستایی سبب نفوذ فرهنگ های دیگر به روستا می شود و به تبع آن دانش بومی روستاها نیز نابود می شود.

وی با اشاره به اینکه پیام موزه ها عبرت گیری است، خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه همگان به موزه نیازمندیم باید پیام های اثباتی را در یک خط طولی به میان شبکه های مردمی وارد کنیم.

همچنین در این جلسه دکتر طالقانی پدر موزه روستایی کشور با اشاره به تجربه موزه روستایی استان گیلان، گفت: روستا جایی است که ما فرهنگ و اصالت خود را در آن حفظ کرده ایم و باید نسل جوان را با فرهنگ گذشته کاملا آشنا کنیم تا در مقابل فرهنگ های مهاجم آسیب پذیری کمتری داشته باشند.

وی افزود: موزه میراث روستایی، آشتی بین روستاها برقرار می کند و کودکان و نوجوانان ما در کنار پیران جامعه فرهنگ و تاریخ را مرور می کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه وضعیت موزه میراث روستایی گیلان جهت ایجاد دومین موزه میراث روستایی در استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه دکتر جبرئیل نوکنده گزارشی از کاوش های باستان شناسی صورت گرفته در دیوار بزرگ گرگان و روند ثبت جهانی این میراث فرهنگی در سازمان یوسنکو را ارائه کرد.

شایان ذکر است بررسی های لازم پیرامون ایجاد موزه میراث روستایی در استان گلستان صورت گرفته و علمیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

 

موزه روستایی باید عامل پیام رسانی و همگرایی باشد

 

موزه روستایی باید عامل پیام رسانی و همگرایی باشد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .