عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتصابات استان بر اساس انتصابات دولت و بر پایه تعادل بوده است


انتصابات استان بر اساس انتصابات دولت و بر پایه تعادل بوده است

انتصابات استان بر اساس انتصابات دولت و بر پایه تعادل بوده است

استاندار گلستان اظهار کرد: ادبیات انتصابات ما در استان بر اساس انتصابات دولت بوده و تلاش کردیم از نیروهای اطلاح طلب و اصولگرای متعادل استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه ای که با حضور قائم مقام وزیر در امور سیاسی و معاون سیاسی وزیر کشور و فرمانداران و بخشداران و معاونان فرمانداران سراسر استان منعقد شده بود، با اشاره به انتخابات آتی، تصریح کرد: خوشبختانه مردم مشارکت بالایی در زمینه انتخابات در گلستان دارند و امیدواریم در حوزه نظارت نیز با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه رویکرد اقدامات دولت در سال 94 باید برای مردم محسوس باشد، خطاب به فرمانداران گفت: همانگونه که ریاست محترم جمهوری تاکید بر توسعه محوری استانداران دارند، فرمانداران نیز باید خود را در مسیر توسعه قرار دهند و آنچه میثاق ما در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بوده را در عرصه عمل پیاده سازی کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، گفت 30 پروژه اصلی را همزمان با سفر یاست محترم جمهوری به گلستان به عنوان پروژه های توسعه ساز مطرح کرده و با قدرت هرچه بیشتر در حال پیگیری آنها هستیم که خوشبختانه بخشی از آنها در سال 93 و بخشی در سال 94 مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

وی جزیره ی آشوراده را مطالبه ای جدی در گذشته و حال استان دانست و افزود: جزیره آشوراده یکی از پروژه های توسعه ساز استان است که در سطح حاکمیتی مسائل از جمله مشخص نبودن مرز آبی دو استان گلستان و مازندران را داشت که خوشبختانه این موضوع به صورت کارشناسی در سطح وزارت کشور پیگیری شد و با مصوبه هیات دولت ابلاغ گردید.

استاندار گلستان با اشاره به پروژه زهکشی 280 هکتار از اراضی شمالی استان، یادآور شد: زهکشی این زمین ها برای استان بسیار حیاتی است و با این اقدام ما شاهد افزایش 600 تنی کشت گندم خواهیم بودیم و این موضوع گلستان را به تولید کننده ی نخست گندم در کشور تبدیل می کند.

وی ایجاد کریدور ریلی شرق دریای خزر با حضور ریاست محترم جمهوری را یکی از اقدامات برجسته در سال گذشته دانست و افزود: در کنار این کریدور ریلی ایجاد منطقه آزاد صنعتی، کشاورزی و تجاری اینچه برون با وسعت 182هزار هکتار در حال سیر مراحل پایانی خود است و یقیتاً این منطقه آزاد که هم قابلیت دریایی و هم خشکی را دارد توسعه گلستان را تسریع می بخشد.

دکتر صادقلو با اشاره به اجرای مدیریت استراتژیک در استان، گفت: ما سند افق 1404 استان در راستای آمایش سرزمینی گلستان تهیه کردیم و علاوه بر آن سند جامع امنیتی استان را با بررسی اولویت ها و مسئله شناسی امنیتی استان تهیه کردیم و با مدیران بر اساس اسناد توسعه بحث و تبادل نظر داریم و از بحث های سلیقه ای اجتناب کرده ایم.

وی از مهندس مقیمی قائم مقام وزیر در امور سیاسی و معاون سیاسی وزیر کشور خواست نسبت به شناسنامه دار شدن احزاب و رسانه ها و همچنین وضعیت حقوقی کارمندان وزارت کشور پیگیری لازم را داشته باشند و اظهار کرد: با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلام و خبرگان رهبری که در سال جاری برگزار خواهد شد، لازم است بیش از پیش به تجهیز ناوگان انتخاباتی توجه شود.

لازم به ذکر است در این جلسه قائم مقام وزیر در امور سیاسی و معاون سیاسی وزیر کشور، مهندس مقیمی یادآور شد: قانون انتخابات تغییری پیدا نمی کند مگر در مواردی که دولت صلاح بداند و همچنین سیاست های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و پس از تصویب با تایید مقام معظم رهبری قابل اجراست.

وی افزود: کلیات استانی شدن انتخابات مصوب شده و نیازمند بحث بر سر جزئیات است.

گفتنی است در این نشست تمامی فرمانداران استان، تعدادی از معاونان فرمانداران و تعدادی از بخشداران، نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل سیاسی استان و شهرستان متبوع خود ارائه کردند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .