عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار: جوانان گلستانی باید به رفع مشکلات استان کمک کنند


استاندار: جوانان گلستانی باید به رفع مشکلات استان کمک کنند

استاندار: جوانان گلستانی باید به رفع مشکلات استان کمک کنند

 استاندار گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت اعتدال گرا بر روی کار آمده و ما نیز به روح این دولت پیوسته ایم باید از ظرفیت جو عمومی استفاده کنیم و مخصوصاً جوانان باید به رفع مشکلات استان کمک کنند.

دکتر حسن صادقلو شامگاه یکشنبه در دیدار با جوانان گلستانی در مورد موانع تحقق اهداف دولت در استان گفت: همان طور که در بدو ورود به استان اشاره کردم مهم ترین مشکل استان بحث " نرم افزاری" است و توسعه استان پیش از آنکه سخت افزاری باشد باید نرم افزاری باشد.

وی با اشاره به حوادث غیرمترقبه سال جاری خاطرنشان کرد: در 3 ماهه نخست امسال با 3 جریان حادثه خیر مواجه بودیم، نخست "یخ زدگی" و "خشکسالی" بودند که 214 میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه ناشی از آن داشته ایم و این رقم منهای هزینه های پنهانی است که در ادامه آشکار می شود.

وی "سیل" اخیر را سومین حادثه استان اعلام و تصریح کرد: در سیل عجیب اخیر خسارتی معادل 175 میلیارد تومان پیش بینی شده است اما خوشبختانه به همکاری دستگاه های مختلف این بحران به خوبی مدیریت شد.

صادقلو در مورد کمک های دولت به تامین خسارت های ناشی از سیل گفت: دولت قرار شده کمک های اضطراری و مساعدت های لازم را برای استان داشته باشد ضمن اینکه طرح جامع مدیریت رودخانه ها در قالب 4 بسته عملیاتی در حال تدوین است.

وی با اعلام اینکه محیط زیست موضوع قابل اهمیتی است، افزود: نگاه من این است که بهره برداری از جنگل ها باید متوقف شود زیرا گلستان بیشتر از دیگر استان های شمالی از جنگل ها بهره برداری کرده است و به همین خاطر حادثه خیزی و وقوع سیل اینگونه سهمگین می شود.

دکتر صادقلو گفت: از لحظه ورود خود به گلستان به دنبال ترسیم نقشه راه استان بوده ایم، نقشه ای که در آن "مدیریت توزیع" و "مدیریت استراتژیک" نقش مهمی دارا هستند.

وی افزود: مدیریت توزیع یعنی مدیریت استان با منابع دولتی که حساسیت من در زمان ورود پیگیری این موضوع بوده است.

وی با تشریح مدیریت استراتژیک تصریح کرد: مبحث مدیریت استراتژیک دارای 4 پایه است؛ ترسیم یک افق، وضعیت موجود استان، آسیب های استان و انتخاب راه هایی که با سریع ترین روش به افق چشم انداز 1404 دست یابیم.

استاندار گلستان از تهیه سند چشم انداز توسعه استان خبر داد و گفت: یک سند 50 صفحه ای را آماده کرده ایم که بر اساس آن می توان افق های چشم انداز استان در سال 1404 را ترسیم کرد.

صادقلو یادآور شد: 30 طرح به عنوان طرح های توسعه استان، محور قرار گفته که راه آهن، بزرگراه ها و ... نیز شامل آن می شود.

حضرت علی اکبر (ع) بزرگترین مدیریت عمر را انجام داده است

استاندار گلستان از حضرت علی اکبر (ع) به عنوان فردی که بزرگترین مدیریت عمر را انجام داده نام برد و گفت: ما باید به دنبال "رفتاری کردن" این بزرگان برای خود باشیم.

صادقلو افزود: حضرت علی اکبر (ع) روح بلندی داشت و جلوه های این روح مخصوصاً در روز عاشورا برجسته و زبانزد است. وی کارآمدترین جوان هستی است به همین دلیل امروز را "روز جوان" نامگذاری کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین ثروتی که خداوند به انسان عطا کرده "عمر" و مهم تر از آن "مدیریت عمر" است و وی در طول حیات کوتاه خویش بزرگترین مدیریت عمر خود را انجام داده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: چه بسیار انسان هایی که در 3 سال راه صد ساله را طی می کنند و افرادی که برعکس راه یکساله را در صدسال نمی پیمایند و امیدوارم روح بلند حضرت علی اکبر (ع) بر روح ما و جوانان استان ساطع شود.

 


تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .