عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وزیر کشور : حداکثر حمایت قانونی را از خانه احزاب خواهم داشت


وزیر کشور : حداکثر حمایت قانونی را از خانه احزاب خواهم داشت

وزیر کشور : حداکثر حمایت قانونی را از خانه احزاب خواهم داشت

 دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در سخنرانی خود در افتتاحیه مجمع عمومی فوق العاده خانه احزاب در روز پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه 94 تصریح کرد : حداکثر حمایت قانونی را از خانه احزاب خواهم داشت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ دکتر عبدالرضارحمانی فضلی وزیر کشور در سخنان خود در مجمع عمومی فوق العاده خانه احزاب اظهار امیدواری کرد که از سرگیری فعالیت احزاب با تجربه گیری عملی از فراز و فرود گذشته تقویت روند قانونمند تحزب در کشور در پی داشته باشد .

وزیر کشور، اساس کار احزاب را بر دو بستر مشارکت و قانونمندی دانست و گفت : اگر هر یک دچار وقفه و یا مشکل شود ، رفتار و حرکت احزاب به کندی صورت می پذیرد .

وی با بیان اینکه رفتارهای ما در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی باید به گونه ای باشد که موجباب کسب رضایتمندی و ایجاد اعتماد عمومی در بین مردم را فراهم سازد گفت : اولی آن است که با ایجاد و تقویت امید در مردم بتوانیم, پایگاه و سرمایه اجتماعی مناسبی را که حوزه های اثرگذاری فراوانی را در عرصه قدرت برای احزاب به دنبال خواهد داشت ، بدست آوریم .

وزیر کشور درخصوص لزوم رعایت قانون و قانونمندی از سوی احزاب گفت : با بررسی و مقایسه محتوای مطبوعات در دوران مشروطیت تاکنون ، همواره مواجه با اعتراض به نوعی قانون گریزی در کشور بوده ایم و در مقطع کنونی نیز بسیاری از کج روی ها در حوزه های اداری و عمومی را ناشی از عدم رعایت قانون می یابیم و اولی این است که احزاب و گروه ها به عنوان تشکل های قانونی وکسانی که داعیه قانون گرایی دارند، پرچمدار قانون باشند .

وی ادامه داد : می بایست درپذیرش و رعایت قانون؛ نهایت استقامت را داشت ، زیرا در این صورت ما هم پاسخگو خواهیم بود و هم مسئولیت پذیر .

دکتر رحمانی فضلی محور تشکل خانه احزاب را بر " تقویت قانون گرایی " به عنوان یک بخش صنفی عنوان کرد و گفت : یقین بدانید که وزارت کشور نیز در حوزه رضایتمندی عمومی در کنار شما خواهد بود و بنده تعهد می کنم که از هرآنچه که در توان قانونی خود دارم برای حمایت از احزاب استفاده کنم .

وزیر کشور گفت : در شرایط و فضای کنونی کشور و تحولات منطقه ای که عموما دارای تحلیل عمیق است و پیش رو قرار داشتن دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در کشور ، لزوم رعایت منافع ملی و همراهی و همدلی که مقام معظم رهبری آن را برای امسال نامگذاری فرموده است ، صد چندان است .

وزیر کشور علت های اصلی جریانات فرقه ای را در فقر، جهل و تعصب که می تواند بستری را برای سوء استفاده بیگانگان فراهم سازد عنوان کرد و گفت : با توجه به شرایط اجتماعی ، سیاسی و امنیت حاکم در کشور و منطقه ، برخی دشمنان و ستیزه جویان مقابله با انقلاب اسلامی را به عنوان منشأء تحولات بیداری اسلامی در پیش دارند و در این خصوص موفقیت ما در آینده منوط به این است که با اتکاء به رضایتمندی عمومی و قدرت برآمده از آن حداکثر اثرگذاری را در تحولات دنبال نمائیم .

رحمانی فضلی گفت : وقتی بستر مقاومت ، استقامت و همدلی در داخل کشور مهیا خواهد بود که پایه های قدرت ما که همانا رضایت عمومی مردم و انسجام و وحدت ملی است ، حاصل شود .

وزیر کشور به نقش بزرگ احزاب در ایجاد امید ، رضایتمندی و ایجاد شرایط مطلوب برای مردم اشاره کرد و گفت : نحوه حضور ما در عرصه انتخابات و انجام تعاملات لازم در موضوع انتخاب در این زمینه بسیار موثر است و همه منوط به این خواهد بود که رقابت ها تبدیل به تضاد ویرانگر نشده و مبتنی بر اخلاق و قانون صورت پذیرد و وزارت کشور نیز در این حوزه حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

دکتر رحمانی فضلی یکی از آسیب پذیری های احزاب را در عدم حمایت حقوقی تخصصی از فعالیت های آنان دانست و تصریح کرد : با توجه به اینکه بخشی از فعالیت خانه احزاب حقوقی است ، واقعا می بایست به عنوان یک ابزار قدرتمند صنفی در خدمت احزاب قرار گیرد .

وزیر کشور در پایان ، موفقیت همه فعالین حزبی کشور را در پایبندی به چارچوب های قانونی و اخلاقی و جلب رضایتمندی مردم از خدای متعال آرزو کرد .

گفتنی است وزیر کشور در پایان سخنرانی خود در حاشیه مجمع عمومی خانه احزاب به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف پاسخ گفت .


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .