عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شورای راهبری برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی را رصد می کند


شورای راهبری برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی را رصد می کند

شورای راهبری برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی را رصد می کند

 استاندار گلستان در نخستین جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت استان اظهار کرد: دستگاه های اجریی باید بر برنامه های عملیاتی تمرکز کنند و شورای راهبری برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی را رصد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به اصول مهم 30 گانه شورای راهبری استان تصریح کرد: چابک سازی، رعایت حقوق مردم، سلامت اداری، برون سپاری، تمرکز زدایی، رعایت اصول قانون اساسی همچون اصل 44، الکترونیکی کردن خدمات، تسهیل نسبت به شرایط خدمت و پاسخگویی از اصول اساسی این شورا است.

وی یادآور شد: شورای راهبری، بر اساس ابلاغیه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در راستای مصوبات شورای عالی اداری شکل گرفته است.

وی گفت: این ابلاغیه بر اساس اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در 26 عنوان اعلام شده است و این شورا در واقع بر اساس نقشه راه اصلاح نظام اداری مطرح شده است.

به گفته صادقلو در دل نقشه راه که مصوبه شورای عالی اداری می باشد، این شوراها نیز در استان ها به ریاست استاندار تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: ماموریت شورا در راستای یک مجموعه برنامه عملیاتی است که سالانه ابلاغ می شود که در سال جاری بر اساس هشت برنامه ابلاغ شده است.

استاندار گلستان یادآور شد: مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، هوشمندسازی الکترونیکی خدمات عمومی در فضای رقابتی و فناوری مدیریتی بخشی از این هشت برنامه می باشد.

رییس شورای راهبری گلستان گفت: توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم، سلامت اداری و نظارت و ارزیابی نیز چهار برنامه دیگر از هشت محور سال جاری است.

صادقلو افزود: شورای عالی اداری بر اساس پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهور در ذیل مجموعه این هشت برنامه، 30 برنامه در قالب پنج کمیته ابلاغ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی، کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی، کمیته سرمایه انسانی، کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و کمیته مدیریت عملکرد، کمیته های پنجگانه مشخص شده هستند.

وی تاکید کرد: ما این برنامه ها و اولویت بندی ها را از دل پنج کمیته کارشناسی به مدیریت های اجرایی ابلاغ می کنیم.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر عملیاتی کردن سیاست ها در سال جاری اظهار کرد:50  دستگاه اجرایی از میان 66 مجموعه مدیریتی استان در اولویت برنامه های عملیاتی قرار دارند.

صادقلو افزود: البته باید وظیفه شورای راهبری استان مشخص شود و همچنین تعیین گردد که آیا ما در راستای شورای عالی اداری هستیم و یا تنها باید عملکرد ارائه کنیم که بعد از حل این مسئله می توانیم امور، برنامه ها و برنامه ریزی های مربوطه را انجام دهیم.

اولین نشست شورای راهبری توسعه استان گلستان به منظور تبیین آیین نامه ابلاغی شورای عالی اداری با حضور معاونین برنامه ریزی و اشتغال و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رؤسای دانشگاه گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، فرماندار ویژه گنبدکاووس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در دفتر استاندار برگزار شد.

 شورای راهبری برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی را رصد می کند

 

شورای راهبری برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی را رصد می کند

 

شورای راهبری برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی را رصد می کند

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1445
  • کد خبر : 9261