عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هیات عالی بازرسی و نظارت وزارت کشور در چارچوب سفر دوره ای وارد گلستان شدند


هیات عالی بازرسی و نظارت وزارت کشور در چارچوب سفر دوره ای وارد گلستان شدند

هیات عالی بازرسی و نظارت وزارت کشور در چارچوب سفر دوره ای وارد گلستان شدند

 هیات عالی بازرسی و نظارت وزارت کشور به سرپرستی دکتر سامانی رئیس مرکز مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور به استان گلستان سفر نمودند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری گلستان ؛ این هیات در طول سفر به این استان با حضرت آیت ا... نورمفیدی ، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه گرگان ، استاندار و تنی چند از مقامات این استان دیدار و گفتگو کردند.

دکتر سید سلمان سامانی در ملاقات با دکتر صادقلو استاندار گلستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیق و بهره مندی از فیوضات این ماه مبارک برای حاضرین ، به تشریح اهداف ، رویکردها و برنامه های این هیات پرداخت.

رئیس هیات عالی بازرسی و نظارت وزارت کشور اظهار داشت: دکتر رحمانی فضلی ، وزیرکشور به منظور بررسی جامع ومستمر فعالیت تمامی استانها وپایش این عملکرد و تطبیق آن با سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر وامید ؛مرکز مدیریت عملکرد،بازرسی و امور حقوقی را مامور به انجام این وظیفه نمود.

وی با بیان اینکه این مرکز نیز در اجرای دستور وزیر کشور ؛ اقدام به تشکیل هیات بازرسی در دو سطح عالی و کارشناسی نموده است ؛ اظهار داشت : بنا داریم هرماه به دو استان سفر نماییم و از نزدیک اعضاء هیات به بررسی و ارزیابی فعالیت رده های متناظر در استان بپردازند.

به گفته وی؛ تشکیل این هیات با ترکیب و اهداف مذکور ، کاری جدید وبدیع می باشد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد،بازرسی و امورحقوقی وزارت کشور درخصوص ویژگیهای ماموریتی این هیات گفت:اولاً این بررسی ها همه جانبه و جامع انجام شده و ثانیاً همزمان از همه بخش ها صورت می گیرد واین موضوع متفاوت است با بازرسی های موردی که تاکنون انجام می شد.

سامانی در ادامه به تشریح کار ویژه این هیات پرداخت و بیان کرد : این هیات سه وظیفه مهم را پیگیری می کند یکی بررسی وضع موجود استانها جهت بررسی دقیق این مهم ، هیات کارشناسی که متشکل از کارشناسان خبره تمام بخش های تخصصی وزارتخانه می باشد که  قبل از سفر هیات عالی ، به استان مربوطه اعزام می شوند و گزارش جامعی از وضعیت موجود ارائه می دهند و هیات عالی بر اساس این گزارش و ملاقاتها و دیدارهایی که با مقامات ارشد استان انجام می دهند که بررسی وضعیت موجود را تکمیل می نمایند.

وظیفه دوم هیات ، ارائه راهکار به واحد های متناظر به منظور مرتفع نمودن بعضی از مشکلات است که احیاناً در طول بازرسی برای طرفین مشخص شده است و بر همین اساس با توجه به اینکه اعضای هیات عالی ، مدیران کل وزارت کشور بوده و به این منظور نمایندگی تام الاختیار از اعضای شورای معاونین دارند، در بسیاری موارد می توانند در راستای حل مشکلات استان اتخاذ تصمیم نمایند.

نتایج دقیق این نظارت ها می تواند مبنایی برای تصمیم گیری وزیر و شورای معاونین وزارت کشور باشد و می تواند به بسط و گسترش تجربیات مفید استانها در سایر مناطق کشور نماید که جزء سومین وظیفه این هیات می باشد.

رئیس هیات عالی نظارت در پایان ضمن تشکر از هماهنگی و پیگیریهای مدیر کل دفتر بازرسی استانداری اظهار داشت : در نظر داریم متناظر هیات عالی در ستاد وزارت کشور را در ستاد استانداریها و با محوریت دفاتر بازرسی استانداریها جهت نظارت بر عملکرد فرمانداریها تشکیل دهیم و امید داریم استانداران نیز در تشکیل این هیات ما را همراهی نمایند .

در ادامه این جلسه استاندار گلستان ضمن عرض خیر مقدم به اعضای هیات عالی بازرسی وزارت کشور و استقبال از اهداف وبرنامه های این هیات اظهار داشت: ارشاد و هدایت ، کلید واژه بازرسی است و ما از موضوع بازرسی استقبال می کنیم.

دکتر حسن صادقلو با اشاره به وظایف استاندار در مدیریت کلان استان ، شاخصه های این مدیریت را در سه بخش توزیع ، تولید و حوزه های استراتژیک تشریح نمودند و در هربخش به معرفی موانع و مشکلات پیش رو پرداختند.

استاندار گلستان در این دیدار اظهار داشت : از زمان حضور در این استان ، با همفکری و هماهنگی دستگاههای اجرایی و نخبگان استان و در چارچوب اسناد بالا دستی ، نقشه راهی تهیه کرده ایم که امیدواریم بتوانیم با اجرای گام به گام این نقشه شاهد تحول و توسعه تدریجی در استان باشیم.

لازم به ذکر است هیات عالی بازرسی و نظارت وزارت کشور متشکل از علی خلیلی مدیرکل توسعه منابع انسانی ؛ علیرضا مسکنی مدیرکل انتظامی ؛هیربد معصومی مدیر کل دفتر فنی ، علی پور علی مطلق مدیرکل انتخابات ، رضا محبوبی مدیرکل اجتماعی ، ابوالقاسم رهگذرمعاون مرکز آموزش ، مسعود گودرزی معاون مرکز بین الملل ، مهدی زیام مدیرکل بازرسی سامان شهرداریها ، فریدون انصاری مشاور امور استانهای سازمان ثبت احوال در این سفر دکتر سامانی را همراهی می کردند.

 


تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .